مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران:

تربیت دانش‌آموزان در فضای مجازی به دست نمی‌آید؛ تربیت به فضای گروهی واقعی نیاز دارد

ساری (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مازندران بر لزوم توجه به تشکیلات دانش‌آموزی به عنوان عامل ایجاد فضاهای گروهی واقعی برای تربیت اجتماعی و اعتقادی دانش‌آموزن تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزان در فضای مجازی به دست نمی‌آید؛ تربیت به فضای گروهی واقعی نیاز دارد

علی‌اصغر قیصری در نخستین دوره آموزشی مربیان پیشتاز شهرستان جویبار هدف تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی را تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: «تشکل‌ها در پی ایجاد فضاهای لازم برای هزچه نزدیک‌تر کردن دانش‌آموزان به حیات طیبه هستند.»

او با تأکید بر اینکه در سند تحول بنیادین به تمامی ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان توجه شده است، ادامه داد: «به همین دلیل است که با سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی پرسشگر، نقاد، مسئولیت‌پذیر، دیندار، نوع‌دوست و با تاب و تحمل بالا خواهیم داشت. مطمئنا این شاخص‌های در فضای رسمی کلاس درس به دست نخواهد آمد و نیاز به فضاهای غیردرسی دارد تا دانش‌آموزان با حضور در کارهای گروهی تربیت شوند.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: «دانش‌آموز به گفته‌های مربی ممکن است موضع نصیحت بگیرد اما در گروه‌های همسال خود به سرعت همان آموزه‌ها را می‌پذیرد.»

قیصری با انتقاد از کسانی که آموزش‌های تشیکلاتی همانند امداد و کمک‌های اولیه، چادرزنی و هویت‌بخشی و غیره را قدیمی می‌دانند، ادامه داد: «در هنگام بحران و فاجعه به همین آموزش‌ها، همدلی و نوع‌دوستی نیاز است.»

او تأکید کرد: «تربیت در فضای مجازی شکل نمی‌گیرد. تربیت نیاز به فضای گروهی واقعی دارد. برای تربیت دانش‌آموزان نیاز به هر دوی این فضاها داریم.»

او اظهار امیدواری کرد که تعداد تشکل‌های دانش‌آموزی بیشتر شود و گفت: «برای اجرای سند تحول بنیادین نیاز داریم که دقیق، باورپذیر و انتقاد پذیر باشیم.»

قیصری جامعه توسعه‌یافته را در گرو تغییر رفتار افراد جامعه برشمرد و تصریح کرد: «تغییر رفتار صرفا در کلاس‌های درس رخ نمی‌دهد و در تشکل‌های دانش‌آموزی رخ خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار