برگزاری با شکوه جشن تکلیف دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی ناحیه 6 مشهد مقدس

مشهد(پانا)-مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر ناحیه 6 با حضور 1500 دانش آموز از15 تا20 دیماه سال تحصیلی در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۸۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری با شکوه جشن  تکلیف دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی ناحیه 6 مشهد مقدس

علیرضا احمدی پور معاون پرورشی این ناحیه گفت: دانش آموزان بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی ، سبک زندگی اسلامی - ایرانی به ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.
وی از جشن تکلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خاطرنشان کرد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.
وی اضافه کرد: از سن تکلیف اقامه نماز، روزه گرفتن بعنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران سال سوم متوسطه دوره اول واجب می شود.
وی از احترام به والدین ، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن کریم ، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع ،صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان دیگر وظایف فردی که به سن تکلیف می رسد نام برد.
وی ادامه داد: هر ساله در مدارس این ناحیه جشن معنوی و با فضیلت تکلیف با حضور روحانیون، خانواده معظم شهدا و اولیای دانش آموزان به اجرا در می آید.
وی تاکید کرد: در این آئین معنوی ،کارشناسان برای دانش آموزان در زمینه نماز ، تلاوت قرآن ، روزه، حجاب، مهربانی دروغ نگفتن و غیبت نکردن به زبان شعر ، دکلمه ، داستان و مسابقه مطالب مهم و آموزنده ای عنوان کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار