ورود سامانه جدید بارشی به استان کردستان

سنندج(پانا)-بررسی الگوها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد، در طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 دیماه ، عبور امواجی از سطح منطقه، سبب ناپایداری به شکل بارش برف و باران، مه و کاهش دید و احتمال کولاک برف در گردنه ها و ارتفاعات می شود.

کد مطلب: ۸۸۳۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه جدید بارشی به استان کردستان

بررسی الگوها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد، در طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 دیماه، عبور امواجی از سطح منطقه، سبب ناپایداری به شکل بارش برف و باران، مه و کاهش دید و احتمال کولاک برف در گردنه ها و ارتفاعات می شود.

روز سه شنبه 18/10/97 موقتا هوا پایدار می شود و شرایط بارشی نداریم. روزهای چهارشنبه 19/10/97 و پنجشنبه 20/10/97 بطور متناوب شاهد ناپایداری های ضعیف تری بشکل پوشش ابر، وزش باد با بارش های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

در روزهای جمعه و شنبه 21و22 دیماه فعلا نشان دهنده هوای نسبتا پایداری است. همچنین از یکشنبه 23/10/97 تا پنجشنبه 27/10/97 بطور متناوب شاهد بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود.

تحلیل دما:

از لحاظ دمایی تا آخر دیماه دماهای غیرطبیعی و غیرمعمول در سطح استان رخ نمی دهد، یعنی در روزهای باقی مانده دیماه 97 نسبت به همان روزهای دیماه در دوره بلند مدت آماری، دمای غیر عادی و سردتر اتفاق نمی افتد. اما فعلا مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، دهه آخر دیماه هوای سردی را در سطح استان خواهیم داشت. که از لحاظ ماندگاری سرما قابل توجه است، اما از نظر شکستن رکوردهای دمایی دوره آماری امکان آن وجود ندارد. در حال حاضر پیش بینی می شود که دماهای حداقل استان در سردترین ساعت و سردترین نقاط استان در دهه آخر دیماه به محدوده منفی 25 درجه سانتیگراد برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار