معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان: بازارچه‌های مرزی در کردستان باید فعال شوند

سنندج(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خواستار تلاش دستە جمعی برای افزایش صادرات و لغو پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان وبازرگانان کردستانی شد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار کردستان: بازارچه‌های مرزی در کردستان باید فعال شوند

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در نشست فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان کردستان کە با حضور دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه برگزار شد گفت: ماهیت این نشست رفع موانع صادرات است و می تواند در هماهنگی های بین بخشی اثر گذار و تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.
وی پرهیز از جزیره ای عمل کردن را یکی از راههای افزایش و توسعه صادرات ذکر کرد و افزود: ما در هر شرایطی و علیرغم همه مشکلات نباید هدف خود را که توسعه صادرات است گم کنیم.
فیروزی یادآوری کرد: هیچ کس نباید خود و وظایفش را فراتر از قانون بداند و ضرورت دارد همه دستگاهها و ارگان‌های مرتبط با مرز این مسئله را مد نظر داشته باشند.
معاون اقتصادی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بازارچه های موقت مرزی اشاره کرد و گفت: از سازمان توسعه تجارت میخواهیم نسبت به فعالسازی این بازارچه ها تسهیل گری کند.
وی اضافه کرد: قرار بود طبق مصوبه دولت در سه بازارچه مرزی استان واردات کالا تسهیل شود که این امر بعد از ممنوعیت ورود بیش از هزار و ۲۵۰ قلم کالا تحقق پیدا نکرد.
معاون اقتصادی استاندار کردستان ادامە داد: با توجە بە شرایط تحریم ها و آمار بالای بیکاری انتظار داریم درباره‌ی فعالسازی این بازارچه ها اقدام شود.
حسین فیروزی همچنین خواستار لغو پیمان سپاری ارزی برای صادرکنندگان و بازرگانان کردستانی شد و اظهار داشت: تقریبا همه مراودات مالی صادرکنندگان با طرف های عراقی با ریال و دینار انجام می شود ودستور العمل پیمان سپاری ارزی مشکلات متعددی را ایجاد می کند.
وی گفت: ما خواستار استثنا شدن صادرات کردستان به شمال عراق در رابطه با پیمان سپاری ارزی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار