در جلسه همتی با مدیران عامل بانک‌ها چه گذشت

تهران (پانا) - مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی در نشست مشترک رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اولویت های خود برای حمایت از اشتغال و کالای ایرانی، بر ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید کردند.

کد مطلب: ۸۸۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه همتی با مدیران عامل بانک‌ها چه گذشت

به گزارش بانک مرکزی، نشست رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی با توجه به مشکلات تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، با محور حمایت از تولید برای حفظ اشتغال، افزایش تولید و حمایت از کالای ایرانی تشکیل شد.

در این نشست، سهم تسهیلات پرداختی سیستم بانکی به بخش های مختلف مرور شد و مدیران عامل بانک ها با توجه به سهم بالای سیستم بانکی در تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به اولویت قایل شدن در تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی در شرایط کنونی اعلام حمایت کردند.

همچنین مقرر شد در ماه های پایانی سال، «تامین تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی»، «گشایش اعتبار اسنادی داخلی به منظور حمایت از تولید»، «تامین مالی بنگاه های پیشتاز و موثر در زنجیره تولید» و «اعطای تسهیلات و تامین مالی بنگاه ها با محوریت افزایش سهم تولید» در اولویت برنامه بانک ها قرار گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1397، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام نهادند.

این نامگذاری پس از سال های 1395 و 1396 به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»، اهمیت حمایت از تولید داخلی در دستیابی به اهداف بلند توسعه اقتصادی در کشور را نشان می دهد.

بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد که حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، جذب سرمایه خارجی برای حمایت از تولید ملی و ساماندهی واردات و صادرات از جمله این بندهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار