اورژانس آذربایجان غربی ۸۵ درصد تصادفات جاده‌ای را پوشش می‌دهد

ارومیه (پانا)- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی این استان بیش از ۸۵ درصد از تصادفات رخ داده در جاده‌های اصلی را پوشش داده و در بالین مجروحان حاضر می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اورژانس آذربایجان غربی ۸۵ درصد تصادفات جاده‌ای را پوشش می‌دهد

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات سالیانه مرکز فوریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتبار امسال مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی استان 25 میلیارد تومان بود اما خوشبختانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توجه به مسئولیت خطیر اورژانس پیش بیمارستانی حمایت لازم را از این مجموعه به عمل‌آورده و هرگز مشکل مالی چندانی در این مرکز حس نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی توانسته بیش از 85 درصد از مأموریت ها در جاده‌های اصلی استان را تحت پوشش قرار دهد و در این میان امید است به زودی با افزایش امکانات و نیروهای امدادی تمامی جاده‌های روستایی نیز تحت پوشش 100 درصدی قرار گیرند.

بهرامی گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی بر بالین بیمار در کلان‌شهرها 10 دقیقه، در جاده‌ها 15 دقیقه و در شهرستان‌ها هشت دقیقه است که خوشبختانه این زمان در شهرستان‌های آذربایجان غربی به 6 و نیم دقیقه کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی خواستار احداث لاین ویژه برای خودروهای امداد و نجات شد و بیان کرد: علاوه بر آن در ارومیه با میانگین زمانی 9 دقیقه یک دقیقه و در جاده‌ها با 11 دقیقه چهار دقیقه از میانگین زمانی تعیین شده سریع‌تر عمل کرده است.

وی اظهار داشت: می‌توان با افزایش نیرو، پایگاه و محل ویژه استقرار پایگاه‌ها این زمان را به حداقل رساند اما متأسفانه اکنون برخی از نیروهای امدادی در کانکس‌ها استقرار دارند.

بهرامی افزود: شلوغ‌ترین ساعات مأموریتی اورژانس پیش بیمارستانی در ساعات 6 الی 11 عصر است که در این زمان به فوریت‌های پزشکی بیشتری در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیاز می‌شود و در برخی از زمان ها به دلیل در مأموریت بودن تمامی 10 پایگاه شهری مدت زمان حاضر شدن اورژانس بر بالین بیمار طولانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار