بوی نامطبوع در کدام مناطق پایتخت متصاعد شد؟

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: بوی نامطبوع که از عصر چهارشنبه در پایتخت متصاعد شده در مناطق 2، 6، 7 و 8 شهر تهران در حال استشمام است.

کد مطلب: ۸۸۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بوی نامطبوع در کدام مناطق پایتخت متصاعد شد؟

به گزارش استانداری تهران، کیومرث کلانتری با بیان اینکه بوی نامطبوع ایجاد شده در شهر تهران نگران کننده نیست گفت: کمیته ویژه ای به منظور بررسی این مساله در محل اداره محیط زیست شهر تهران تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: مدیران دستگاه های مرتبط از جمله آبفا، مدیریت بحران استانداری و رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران تماس گرفته و منشا مساله را بررسی کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: گمانه زنی هایی درباره وجود منشا این بو از سوی گدازه های قله دماوند بود که توسط کارشناسان تکذیب شد.

به گفته وی، تیم هایی نیز از سوی آب و فاضلاب و اداره گاز استان تهران مشغول بررسی مساله هستند.

کلانتری تصریح کرد: تا این لحظه هیچ منشا مشخصی از بابت این بوی نامطبوع در پایتخت به دست نیامده و تحقیقات در راستای مشخص شدن ماجرا از سوی دستگاه ها ادامه دارد.

بو منشا زمینی دارد و خطرناک نیست

این درحالی است که پیشتر نیز معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران به نقل از هواشناسی و دیگر نهادهای متولی اعلام کرده بود که علت این بو آلودگی هوا نیست بلکه منشا زمینی دارد و خطرناک نیست.

بو ارتباطی با پالایشگاه تهران ندارد

مسئولان پالایشگاه تهران در جنوب پایتخت نیز به دنبال گمانه زنی برخی منابع درباره اینکه علت بو از این پالایشگاه است، ضمن رد این گمانه زنی ها اعلام کردند که هیچ مشکلی در تاسیسات این مجموعه ایجاد نشده است.

به گفته مسئولان این پالایشگاه، دودکش‌ها به صورت آنلاین از سوی سازمان حفاظت از محیط ‌زیست پایش می‌شوند و به شکل عادی مشغول به کار هستند

بررسی مراکز صنعتی اطراف تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته این بو در مناطق جنوبی تهران احساس شده تیم های ارزیابی در مناطق جنوبی تهران بویژه 19 و 20 در حال ارزیابی موضوع هستند.

احمد صادقی با بیان اینکه بر اثر استنشاق این بو هیچ شهروندی دچار مسمومیت و مصدومیت نشده اظهار داشت: منشا این بو مخاطره آمیز نیست و اکنون نیز وضعیت سفید را در شهر تهران اعلام کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تیم ها در حال بررسی موضوع در مراکز صنعتی و همچنین برخی مناطق حاشیه ای تهران هستند اما تا نتیجه کامل، نمی توان علت دقیق را اعلام کرد.

همچنین معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، کیفیت هوای تهران را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد.

محمد رستگاری اظهارداشت: اینک کیفیت هوای تهران با شاخص 144 برای گروه های حساس ناسالم است و کودکان، سالمندان بویژه افراد بیمار که دچار مشکلات قلبی و ریوی هستند از تردد در فضای باز خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار