حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف : بیش از هزار و ۶۸۰ کودک و نوجوان در برنامه‌های قرآنی و معارفی حرم مطهر حضرت معصومه حضور دارند

قم (پانا)- مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(س) از حضور1682 کودک و نوجوان در برنامه‌های قرآنی و معارفی حرم مطهر هم‌زمان با ترم پاییز این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف :  بیش از هزار و ۶۸۰ کودک و نوجوان در برنامه‌های قرآنی و معارفی حرم مطهر حضرت معصومه حضور دارند

سید احمد مشرف طی گفت‌و گویی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرکز قرآن و حدیث در آستان مقدس، نشر معارف قرآنی و حدیثی در میان اقشار مختلف جامعه و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه ملی کردن نهضت انس با قرآن و حدیث است، اظهار کرد: دوره‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به شیوه‌ای برنامه‌ریزی و تدوین‌شده است که نه فقط برطرف‌کننده نیاز نسل جوان و بزرگ‌سالان نسبت به آموزه‌های قرآنی و حدیثی است؛ بلکه در این برنامه‌ریزی به نیازهای قشر کودک و نوجوان نیز به صورت ویژه توجه شده است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: دوره‌های قرآنی و معارفی این مرکز برای دانش‌آموزان به شیوه‌ای تدوین‌شده است که در طول سه ماه آموزش‌های موردنیاز در رشته‌های قرآنی و معارفی به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود و این برنامه آموزشی به شیوه‌ای تدوین‌شده که دانش‌آموزان در ایام سال تحصیلی فقط یک روز در هفته را در حرم مطهر حضور دارند.

وی گفت: بر این اساس مغایرت و تداخلی میان برنامه‌های آموزشی مدرسه و مرکز قرآن و حدیث برای دانش‌آموزان وجود ندارد و حضور در برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث مانع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نیست.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان فصل پاییز خاطرنشان کرد: در فصل پاییز در رشته قرائت قرآن کودکان در بخش خواهران هشت دوره با ۱۷۸ فراگیر برگزار شده و در بخش کودک برادران نیز چهارده دوره با ۱۶۰ فراگیر و درمجموع در بخش قرائت قرآن کودکان ۲۲ دوره با ۳۳۸ فراگیر برگزارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف تصریح کرد: در بخش قرائت نوجوانان خواهر هشت دوره با ۱۶۲ فراگیر و در واحد برادران بیست و دو دوره با ۴۴۰ فراگیر و درمجموع ۵۲ دوره با ۹۴۰ فراگیر در فصل پاییز برگزارشده است و این دوره‌ها تا اواخر دی ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به آمار حفظ قرآن کودکان در واحد خواهران ادامه داد: در واحد خواهران در فصل پاییز پنج دوره با ۴۷ نفر فراگیر و در واحد برادران ده دوره با ۱۰۰ فراگیر و درمجموع پانزده دوره حفظ قرآن با ۱۴۷ نفر فراگیر برگزار شده است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث ضمن ارائه آمار نوجوانان خواهر و برادر شرکت‌کننده در رشته حفظ افزود: در رشته حفظ نوجوانان خواهر سیزده دوره با حضور ۱۲۱ فراگیر، نوجوانان برادر ۳۰ دوره با ۲۶۰ فراگیر و درمجموع چهل و سه دوره با ۳۸۱ نفر فراگیر برگزارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف با تأکید بر برگزاری دوره‌های معارفی در مرکز قرآن و حدیث ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌ها در مرکز برای کودکان و نوجوان تعمیق معارف دینی در میان کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در رشته‌های معارفی برای خواهران دو دوره با ۱۴ فراگیر، برادران یازده دوره با ۲۰۰ فراگیر در رشته ترجمه و مفاهیم و در مجموع ۱۳ دوره با ۲۱۴ فراگیر برگزار شده است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: در فصل آموزشی پاییز در بخش کودک سی و هفت دوره با ۴۸۵ شرکت‌کننده و در بخش نوجوانان هشتاد و شش دوره با ۴۸۵ شرکت برگزارشده و در فصل پاییز درمجموع صد و بیست و دو دوره برای کودکان و نوجوانان با حضور ۱۶۸۲ فراگیر برگزارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف یادآور شد: ثبت‌نام دوره‌های قرآنی و معارفی در فصل آموزشی جدید از اواخر دی‌ماه آغازشده و از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث و سایت آستان مقدس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار