مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

5 بحران خوزستان، ابربحران شده‌اند

اهواز (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که برای مقابله با بحران‌های خوزستان آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر پنج بحران از 21 بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۳۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
5 بحران خوزستان، ابربحران شده‌اند

کیامرث حاجی‌زاده در نخستین سمینار منطقه‌ای توانمندسازی و تاب‌آوری در بحران که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با مساحت 160 هزار کیلومترمربع، ۲۷ شهرستان، ۸۸ شهر و بیش از 4 هزار روستا و دهستان و جمعیت حدود 5 میلیون نفری شرایط متفاوتی نسبت به دیگر استان‌ها دارد و بحران‌های آن نیز بزرگ‌تر از استان‌های دیگر خواهد بود.

وی افزود: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که برای مقابله با بحران‌های خوزستان آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر پنج بحران از 21 بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه پس از زلزله کرمانشاه بیشترین زلزله‌ها متعلق به خوزستان بوده است، گفت: در این مدت گوریه شوشتر 120 بار و با ریشترهای مختلف لرزید. همچنین خوزستان در سال گذشته آمار آتش‌سوزی بالایی داشت. بنابراین آموزش و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف، یکی از اساسی‌ترین کارها جهت توانمدسازی و تاب‌آوری است.

حاجی‌زاده بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جامعه هدف، موجب آمادگی مردم در خصوص مقابله با بلایا و تاب‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به بحران سال ۹۵ عنوان کرد: با پیام تاریخی مقام معظم رهبری در سال 95 و بیشتر پای کار آمدن دولت در سال گذشته 400 هزار هکتار کانون گرد و غبار کنترل شد و امسال نیز به همین میزان کار می‌شود که 30 تا 40 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اقداماتی که در مدیریت بحران خوزستان انجام شده است، گفت: در ابتدای کار کمیته علمی، فنی و پژوهشی مدیریت بحران خوزستان با حضور بیش ار 30 استاد برجسته دانشگاهی با تخصص‌های مختلف تشکیل و سیمنارهای مختلف برای مسولین و مردم برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری سمینارها در بطن جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزشی سال آینده با نگرش مردم‌محور برگزار شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه سعید فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در ۱۰۰ سال گذشته در کشورهای غربی جریان داشته است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم در مدیریت بحران و حوادث موفق شویم که تاب‌آوری و پدافند غیرعامل در جامعه محقق شود. بحران باید به گونه‌ای در کشور مدیریت شود که مردم در این مدیریت مداخله و مشارکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان با بیان اینکه باید پدافند غیرعامل به گفتمان مسلط و غالب جامعه تبدیل شود، گفت: پدافند غیرعامل به دنبال ایمن‌سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار