پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی درمجتمع بندری کاسپین

رشت(پانا)-مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پهلوگیری نخستین کشتی حامل روغن خوراکی درمجتمع بندری کاسپین

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، رضا مسرور در بازدید از عملیات پهلو گیری این کشتی اظهار داشت: در گذشته به علت عدم ایجاد زیرساخت های لازم کشتی های حامل روغن خوراکی نمی توانستند محموله خود را در بنادر گیلان تخلیه کنند لذا در بنادر خارج از استان پهلوگیری میکردند اما در حال حاضر با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت های لازم در مجتمع بندری کاسپین، نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در اسکله دلفین این منطقه پهلوگیری کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین روغن خوراکی و سوخت کشور از طریق بندر کاسپین افزود: کشتی گروی روسی حامل 5 هزارتن روغن خوراکی از کشور روسیه بوده که بمنظور تامین نیاز داخل در بندر کاسپین پهلوگیری کرده و طبق توافقات انجام شده بالغ بر 1 میلیون تن روغن خوراکی از طریق این بندر وارد کشور خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با تشریح پروژه های سرمایه گذاری ایجاد بخش خصوصی در حوزه بندری خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رویکرد های سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است و در مجتمع بندری کاسپین ساخت 4 پست اسکله، تاسیسات پسکرانه اسکله دلفین، مخازن سوخت، روغن خوراکی و سیلوهای غلات با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی توانمند ایجاد شده است.
مسرور در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت مخازن روغن خوراکی در این بندر 14 هزار و 100 متر مکعب بوده و 2 مخزن 7 هزار متر مکعبی برای سوخت های سبک، 30 هزار تن سیلوی غلات در مرحله نخست ایجاد و 15 هزار تن دیگر نیز در دست ساخت بوده و همچنین با توجه به اهمیت ایجاد انبار های سرپوشیده 2 انبار با ظرفیت مجموعآ 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است و سردخانه 12 هزار تنی 2 مداره نیز همگی توسط بخش خصوصی در دست ساخت است.
به گزارش خبرنگار پانا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار