مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی خبرداد

پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال آینده

تهران (پانا) - مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم برای سال زراعی ۹۸-۹۷ هدفگذاری شده است.

کد مطلب: ۸۸۲۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری‌پور گفت: برای سال زراعی جاری تولید ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون تن گندم پیش‌بینی شده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، برای ذخیره استراتژیک هم کافی خواهد بود.

وی، مجموع تقاضاهای گندم کشور در بخش های مختلف اعم از آرد خبازی‌ها، بخش صنف و صنعت، ماکارونی، بذر و سایر فرآورده‌ها را ۱۳.۲ تا ۱۳.۵میلیون تن عنوان کرد.

مجری طرح گندم افزود: برنامه کشت و تولید گندم در سال زراعی جاری به استان‌های کشور ابلاع شده است و با مجموعه اقدام‌های فنی که انجام داده‌ایم به دنبال افزایش عملکرد تولید از طریق بهره‌وری هستیم.

اسفندیاری پور درباره سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری گفت: آخرین آمارها از استان‌های کشور نشان می‌دهد تا ۲۸ آذر امسال از دو میلیون هکتار برنامه کشت گندم آبی، یک میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت رفته است و امیدواریم با تکمیل و دریافت آمار نهایی برنامه دو میلیون هکتار محقق شود.

وی، سطح زیر کشت گندم دیم را تا همین تاریخ سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار بیش از برنامه تولید است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، وضع بارندگی پاییز امسال را برای کشت گندم به ویژه گندم دیم مطلوب دانست و تصریح کرد: تا هشتم دی امسال مجموع ارتفاع بارش کشور ۹۳.۵ میلی‌متر بوده است در حالی که در سال گذشته در همین زمان ۲۹.۶ میلی‌متر و در دوره بلندمدت ۶۸.۱ میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۲۱۶ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۷.۲ درصد بیشتر بوده است و امسال جزو سال‌های بسیار خوب برای تولید گندم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار