برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی آموزش، آگاهی و پیشگیری از وقوع جرم در فارس

شیراز (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی آموزش ، آگاهی و پیشگیری از ارسال 182 اثر در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی آموزش، آگاهی و پیشگیری از وقوع جرم در فارس

احمد رحمانیان، ادامه داد: از این تعداد 91 اثر در بخش عمومی و 91 اثر در بخش دانش‌آموزی شرکت کرده اند.

او با اشاره به نقش عوامل مختلف در وقوع جرم و آسیب‌ها افزود: برای محقق شدن پیشگیری به معنای واقعی باید تمام عوامل موثر را شناسایی و برای آنها راهکار ارائه کنیم، باید برنامه های مدونی متناسب با جرائم و آسیب‌ها در راستای پیشگیری تنطیم شود که یکی از موضوعات مؤثر در حوزه پیشگیری از جرم، استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان است.

رحمانیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برتری اثربخشی هنر نسبت به سخنرانی‌ها، تصریح کرد: ناگزیر به انتخاب هنر در جهت کاهش جرم و جنایت هستیم، اما نباید فراموش کرد که هنر و هنرمند هم می‌تواند انسان‌ها را از انحطاط و کجروی مصون بدارند و هم می‌تواند انسان را به سمت انحطاط و کجروی بکشد.

این مقام قضایی ادامه داد: از آنجایی که هدف هنر برانگیختن عواطف است می‌توان از این ابزار در موضوع پیشگیری از وقوع جرم بهره برد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: به همین دلیل در حوزه پیشگیری از وقوع جرم یکی از محورهایی که دنبال می‌کنیم استفاده مناسب از این ظرفیت در راستای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

رحمانیان برگزاری جشنواره هنری با همکاری دستگاه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را از برجسته‌ترین اقدامات استان فارس خواند و گفت: «جشنواره پویانمایی: آگاه‌سازی و پیشگیری» که اولین دوره آن در استان فارس برگزار شده است یکی از اقدامات انجام شده در این حوزه است که در آن محورهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خشونت، اعتیاد، آسیب های نوظهور، فرهنگ شهروندی، فرهنگ ترافیک و موضوع حاشیه نشینی دنبال می‌شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس افزود: فراخوان جشنواره چند ماه قبل منتشر شد و تاکنون 182 اثر در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی به دبیرخانه جشنواره مستقر در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس رسیده است و داوری آثار آغاز شده که در نهایت 10 اثر در بخش دانش‌آموزی و 5 اثر در بخش عمومی به عنوان آثار برگزیده انتخاب می‌شوند.

این جشنواره از روز سه شنبه 11 دی کار خود را در تالار حافظ آغاز و اختتامیه آن در روز چهارشنبه 12 دی ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار