مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهرخبر داد: آغازعملیات اجرایی پروژه مترو اسلامشهرتادهه فجر97

اسلامشهر (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهرازآغاز مراحل اجرایی پروژه مترو اسلامشهر تا دهه فجر 97 خبر داد و افزود: اجرای این طرح در فاز نخست هشتصد تا نهصد میلیارد تومان برای احداث تونل و ایستگاه‌ها هزینه دارد که ناوگان مترو را دولت برای شهرداری‌ها تأمین می‌کند.

کد مطلب: ۸۸۲۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهرخبر داد: آغازعملیات اجرایی پروژه مترو اسلامشهرتادهه فجر97

رضا قاسمی در جمع خبرنگاران اسلامشهر با اشاره به آغاز عملیات احداث مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 متروی تهران اظهارکرد: مطالعات خط مترو تهران به اسلامشهر در سال 89 به طول سیزده کیلومتر و در شش ایستگاه انجام و به تصویب شورای عالی رسید.

او افزود: طرح اجرای مترو اسلامشهر درسال 91 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و برای آن ردیف ملی در نظر گرفته شدکه شهرداری تهران مجری آن بود اما متأسفانه مسکوت ماند ودر حال حاضر با پیگیری مسئولان شهرستانی و مجمع نمایندگان تهران اجرای آن به شهرداری اسلامشهر واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر بیان کرد: با مطالعات دقیق‌تر که بعدها انجام شد طول مسیر پنج کیلومتر از انتهای ایستگاه آزادگان تا میدان قائم وبا پنج ایستگاه پیش‌بینی شده و ما هم مسیر را از این طرح پیش می‌بریم.

قاسمی ادامه داد: پروژه باید طوری فازبندی شود که بتوان منابع مالی آن را تأمین کرد ودر فازنخست که آماده اجرا است به سه ایستگاه تا میدان نماز رادربرخواهد گرفت که ایستگاه چهاردانگه دردستورکارشهرداری چهاردانگه بوده و بقیه ایستگاه‌ها تا میدان نماز برعهده شهرداری اسلامشهر تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه قرارداداجرای تونل با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بسته شده ،گفت: فاز نخست این پروژه شامل سه قسمت اجرای سازه تونل،سازه ایستگاهی و تجهیزات داخل ایستگاه‌ها و تونل‌ها است که قرارداد اجرای تونل با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به مدت سی ماه به مسافت 10 کیلومتر منعقد شده و قرارداد اجرای سازه ایستگاه‌ها و تجهیزات داخل تونل و ایستگاه‌ها نیز پس از آغاز کار منعقد می‌شود .

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر درباره تأمین منابع مالی اجرای این طرح گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر اسلامشهر مقرر شد تا 500 میلیارد تومان از منابع داخلی برای اجرای طرح هزینه شود و مابقی نیازمند تأمین بودجه توسط دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار