فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر فردا، یکشنبه 9 دی، به کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا درباره پیش‌بینی وضع هوا طی دو روز آینده گفت: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز شنبه 8 دی‌ماه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد به صورت برف و باران خواهد بود. در این مناطق هوا مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق متمرکز بوده و اواخر امشب از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: امروز ماندگاری هوای سرد را در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: بعد از ظهر فردا یکشنبه 9 دی‌ماه سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در غرب خلیج فارس، برخی نقاط خوزستان، فارس، بوشهر و در اواخر وقت در استان هرمزگان سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

وظیفه تصریح کرد: فردا یکشنبه، با ورود سامانه بارشی جدید، بارش برف و باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است. فردا در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: برای روز دوشنبه 10 دی‌ماه علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، جنوب اصفهان، برخی نقاط لرستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه 10 دی ماه در جنوب غرب و غرب از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد و در اواخر همین روز سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار