اتاق بازرگانی استان همدان برگزار کرد:

سمینار آشنایی استان همدان با فرصت های تجاری و سرمایه گزاری عمان

همدان (پانا) - سمینار آشنایی با فرصت های تجاری و سرمایه گزاری کشور عمان با حضور مهندس ضرابی رئیس مشترک اتاق ایران و عمان و رئیس اتاق باز گانی استان در همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سمینار آشنایی استان همدان با فرصت های تجاری و سرمایه گزاری عمان

به گزارش خبرنگار اختصاصی پانا مهندس علی اصغر زبردست در خصوص ارتباط اتاق بازرگانی با سایر کشورهای عربی افزود: باتوجه به ارتباط زیادی که با اتاق های کشور های دیگر داشتیم بعضی از آنها اشتیاق برای برگزاری سمینار و همکار اقتصادی با ایران را نداشتند.

او در خصوص فعالیت های استان افزود: بیشترین کار فعالیت های اقتصادی استان ما کشاورزی و دامداری است.

زبردست در ادامه بیان کرد: از سال ١٣٧٠ به بعد سرمایه گزاری در بخش صنایع کشاورزی را داریم.

او در خصوص این که استان همدان صنعتی نیست افزود: استان ما به دلیل فعالیت های کشاورزی و دامداری استان صنعتی ای نیست و بیشتر صنایع غذایی و تبدیلی است.

زبردست با تأکید بر این که محور توسعه مدیریت در استان همدان از اولویت بالایی برخوردار است و در رأس آن بحث گردشگری مطرح است، افزود: متأسفانه با توجه به پتانسیل هایی که استان همدان در این زمینه دارد این ظرفیت ها ناشناخته مانده است.

او با اشاره به این که استان همدان در زمان مادها پایتخت بوده است اظهار داشت: ما در استان ١٧٠٠ آثار تاریخی داریم که ثبت جهانی شده اند .

هم چنین رئیس اتاق بازرگانی استان بیان کرد: باتوجه به بحث گردشگری و با ورود دانشگاه ها ما توانستیم دانشجویان زیادی اعم از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده صنعتی بوعلی و دانشکده علوم پزشکی جذب کنیم که در این میان دانشگاه بوعلی سینا همدان جز برترین دانشگاه شناخته شد.

علی اصغر زبردست درخصوص صنایع دستی استان بیان کرد: ما در بحث صنایع دستی ٢ محور پررنگ داریم:

١- ثبت جهانی سفال در شهرستان لالجین

٢- مبل و منبت ملایر که با ظرفیت ١٦٠٠ نیروی انسانی ٨٠ درصد این صنایع را در کشور مطرح ساخت و قادر به عرضه آن به کل کشور شد.

زبردست در خصوص بخش دام و کشاورزی افزود: با توجه به سیر صعودی محصولات، کمیت و کیفیت حرف اول را می زند که به حمدالله توانستیم ٦٠ هزار تن تولید سیر در استان داشته باشیم و از تولیدات داخلی هم توانستیم بخش عمده ای از لبنیات را به عراق صادر و بازار عراق را تأمین کنیم.

او گفت: ٤٩ درصد صادرات ما به کشورهای همسایه بوده است که اگر همین روند ادامه یابد می توانیم از این طریق درآمدزایی کنیم.

او در پایان با اشاره به این که کشور عمان جز برترین کشورهای عربی است افزود: در آینده ای نه چندان دور کشور عمان جایگزین خوبی برای کشور عمارات خواهد بود و کشور عمان در طول چند دهه اخیرنشان داده است، ارتباط سیاسی خوبی با کشور ایران منوط به قبل و بعد از انقلاب داشته است.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار