در گفت وگو با پانا

آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران: کم‌اثر کردن تحریم‌ها از دور زدن آنها مطلوب‌تر است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می‌‌گوید تعامل سازنده میان رایزنان بازرگانی و سفرای ایران در سایر کشورها می‌تواند نقش موثری در توسعه صادرات کشور در وضع تحریمی ایفا کند.

کد مطلب: ۸۸۰۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران: کم‌اثر کردن تحریم‌ها از دور زدن آنها مطلوب‌تر است

عباس آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: نگاه به موضوع تحریم در کشور نباید به گونه‌ای باشد که همه مشکل‌های خود را ناشی از تحریم بدانیم یا آنکه تحریم را بی‌اثر در اقتصاد کشور تلقی کنیم، وجود نگاهی واقع‌بینانه کمک می‌کند تا در یافتن راهکارهایی اصولی برای کاهش اثرهای تحریم توفیق بیشتری حاصل شود.

وی ادامه داد: کشور نیازمند آن است که تغییر نگرش و رویکردی دنبال شود که تحریم‌ها از بین برود. دورزدن تحریم‌ها می‌تواند وضع موجود را حفظ کند اما مطلوبتر برای اقتصاد ایران آن است که تحریم‌ها کم‌اثر شود و از بین برود.

آرگون گفت:‌ توسعه اقتصادی کشور باید در شرایط برد - برد با دنیا باشد. رایزن‌های بازرگانی نقش بیشتری در توسعه مراودات بانکی ایفا کنند و نقش سفیران کشور نیز باید از تمرکز صرف بر موضوع‌های سیاسی تغییر کند و کمک کنند تا دیپلماسی فعال اقتصادی میان ایران و سایر کشورهای جهان شکل گیرد.

وی ادامه داد:‌ اگر سفیر تنها به دنبال رویکرد سیاسی باشد نمی‌تواند نقش موثری در توسعه مناسبات با کشورها داشته باشند و باید علاوه بر سفرای سیاسی به عنوان سفرای اقتصادی نیز عمل کنند به ویژه در وضع کنونی برای بازاریابی اقتصادی کشور کمک کنند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند موتور رشد و محرک اقتصادی کشور در بحث صادرات باشد.

سفرا و رایزنان در یافتن بازارهای جدید صادراتی به تجار کمک کنند

آرگون با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده میان وابستگان اقتصادی کشورها گفت: مرجع انتخاب سفرا و رایزنان بازرگانی با هم متفاوت است. سفرا به طور معمول ازسوی وزارت امورخارجه انتخاب می‌شوند و رایزنان بازرگانی از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت انتخاب می‌شوند و باید ارتباط سازنده‌ای میان آنها وجود داشته باشد تا بتوانند کمک کنند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بازاری کشورها زمینه فروش تولیدات صادراتی را در سایر کشورها فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: اتاق‌های مشترک و اتاق‌های بازرگانی نیز اگر به صورت فعال عمل کنند، می‌تواند نقشی موثر و سازنده در افزایش میزان صادرات کشور ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار