سرپرست دفتر سیاست گذاری اشتغال خبر داد :اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها

بیرجند(پانا) ـ مشاور وزیر و سرپرست دفتر سیاست گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص اعتبار سازمان برنامه و بودجه به استان ها خبردادو افزود:سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال زا در استان‌ها اختصاص داد.

کد مطلب: ۸۸۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست دفتر سیاست گذاری اشتغال خبر داد :اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار  به استان‌ها

علاء الدین ازوجی، مشاور وزیر و رپرست دفتر سیاست گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیشب در کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در استان‌ها اختصاص داد، گفت: این اعتبارات در مرحله انعقاد با بانک‌ها است و تا هفته آینده به ۳ بانک عامل تزریق می‌شود.


او افزود: علاوه بر این اعتبارات، دولت برای ایجاد اشتغال روستایی نیز ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها اختصاص داده که در اختیار استان‌ها گذاشته شده است.


ازوجی گفت: ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی کشور مربوط به طرح‌های حمایتی نهاد‌های بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید است که پرداخت آن به متقاضیان از مهر امسال شروع شده است.


نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن استان خراسان جنوبی و کم برخورداری این استان باید اعتبارات ویژه و یا بیشتری به آن اختصاص یابد.


امیرحسنخانی افزود: باید از اعتبارات صندوق توسعه کشور نیز برای تقویت اشتغال استان کمک گرفته شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم گفت: با توجه به اینکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد باید در اختصاص اعتبارات اشتغال این موضوع در نظر گرفته شود و استان‌های کمتر توسعه یافته بیشتر مورد توجه قرار گیرند.


عابدی بر جذب سرمایه گذاران و ارائه خدمات و تسهیل کار‌های آنان در خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: مسئولان باید برای رفع مشکلات سرمایه گذاران در استان تلاش کنند تا سرمایه گذاران در اجرای طرح‌ها دچار سرگردانی نشوند و ادامه طرح‌ها را رها نکنند.


رکنی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: سهمیه این استان از اعتبارات اشتغال امسال، ۱۷۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است که ما تا کنون بیشتر از این سهمیه، مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان برای طرح‌های اشتغال پرداخت کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار