مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان: سواد آموزی حرکتی جهادی برا ی مبارزه با بی سوادی در جامعه است

دهگلان(پانا)-مدیر آموزش وپرورش دهگلان گفت: رفع بی سوادی و تلاش برای افزایش سطح آگاهی و توسعه فرهنگی در جامعه بستر ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه و دانایی در کشور است.

کد مطلب: ۸۸۱۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان: سواد آموزی حرکتی جهادی برا ی مبارزه با بی سوادی در جامعه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان بمناسبت هفته سواد آموزی با اصحاب رسانه دیدار کردند.

صباح قاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان با اشاره به ئاسیس سالروز تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار اشت: این سازمان به منظور ریشه کنی بی سوادی در ایران اسلامی تشکیل شد که خوشبختانه تا کنون افراد بیشماری با شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.

وی کمک به سواد آموزی از سوی اقشار مختلف مردم و تمامی مدیران و مسئولان این شهرستان را یکی از ضرورت های اصلی و مهم در جامعه عنوان کرد و گفت: نهضت سواد آموزی حرکتی عظیم و جهادی برای مبارزه با محرومیت های فرهنگی و حل مشکل بیسوادی در جامعه بود.

اهمیت سواد در اسلام
اولین کلمه و نخستین فرمان الهی در آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است، چنان که یاد دادن خواندن و نوشتن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام برای آزادی اسیران جنگ بدر تعیین فرمود.

بی سوادی و توسعه نیافتگی
در جوامع گوناگون، سواد آموختن به عنوان حق اساسی و لازمه پیشرفت انسان شناخته شده است. هر انسان اعم از کودک، نوجوان و بزرگ سال، باید از فرصت های آموزشی برخوردار باشد. این نیاز، هم توانایی بر خواندن و نوشتن را دربرمی گیرد و هم عامل رشد و توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

تشریح عملکرد سال 96

قاسمی در ادامه با بیان تشریح عملکرد سال 96 اظهار داشت: نهضت سواد آموزی شهرستان در 3 دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم با توجه به حجم ابلاغی که 384 نفر بوده که از این رقم 172 نفر معادل 44 درصد در دوره انتقال سهمیه شهرستان 290 نفر بوده با تحت پوشش 261 نفر معادل 90 درصد ودروره تحکیم با سهمیه 100 نفری که هر 100 نفر تحت پوشش قرارگرفته و 100 درصد محقق شده است.
اقدامات اجرایی برای شتاب بخشی در سال 97
مدیر آموزش و پرورش دهگلان در ادامه گفت: در دوره سواد آموزی سهمیه شهرستان 343 اعلام شده با شناسایی 249 نفر 72 الی 75 درصد تحقق یافته که نسبت به سال گذشته 40 درصد پیشرفت داشته، در دوره انتقال 120 نفر سهمیه شهرستان با تحت پوشش قرار گرفتن 121 نفر و تحقق 100 درصدی و در دوره تحکیم سهیمه 80 نفری که 100 درصد تحقق یافته است.


قاسمی افزود: اقدامات اجرایی شتاب بخشی در سال 97 ملاک ماست و می خواهیم در تمام حوزه های آموزش پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و سواد آموزی هم اجرا شود مهم است که هرچه اولیای داشن آموزان باسواد باشند کمکی بزرگ برای آموزش وپرورش است.


وی با اشاره به آمار تعداد بی سوادان با کمک دهیاران گفت: وضعیت افراد بی سواد با کمک دهیاران ویا خود اظهاری افراد صورت گرفته و آمار باقی مانده بیسوادان در روستاها در دست بررسی است.


قاسمی گفت: در مرحله بعدی کلیه اطلاعات مندرج توسط کار شناسان سواد آمورزی شهرستان وارد سامانه سواد آموزی می شود و اطلاعاتی که از طریق دستگاههای شهرستان وارد حوزه آموزش و پرورش می شود وارد سامانه شده و صحت و سقم آن مورد بررسی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی در نهضت سواد آموزی تشکیل شود گفت: اگر تناقض در شناسایی افراد بی سواد، یا اطلاعات غیر واقعی و میزان تحصیلات افراد باشد سریع شناسایی می شوند و مورد پالایش قرار می گیرند که بعد از شناسایی افراد بی سواد جذب و ثبت نام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار