زینی وند : کاربری مسکونی فضا‌های آموزشی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بخش عمده‌ای از آیین نامه ها در کمیسیون اصلی دولت به تصویب رسیده است، به عنوان مثال کاربری مسکونی فضا‌های آموزشی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و این مصوبه در کمیسیون‌های اصلی دولت تصویب و به زودی در صحن علنی مصوب خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
زینی وند : کاربری مسکونی فضا‌های آموزشی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست

گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با حضور زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

مجتبی زینی‌وند در این گردهمایی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار حادثه آتش سوزی مدرسه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقتی پس از یک سال و نیم فاصله که به مدارس غیردولتی بازگشتم از همان ابتدا باید ۱۷ آیین نامه و دستورالعمل تدوین می‌کردیم، باید همه جوانب و ابعاد و ظرایف کار رعایت می‌شد چرا که در بحث‌های حقوقی حتی یک کلمه شرایط را تغییر می‌دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بخش عمده‌ای از آیین نامه ها در کمیسیون اصلی دولت به تصویب رسیده است، به عنوان مثال کاربری مسکونی فضا‌های آموزشی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و این مصوبه در کمیسیون‌های اصلی دولت تصویب و به زودی در صحن علنی مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات دریافت مالیات، شهریه و مواردی از این قبیل بررسی و دیده شده است، افزود: امسال برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان برای صندوق حمایت از موسسات بودجه دریافت کردیم و اولین جلسه هیئت امنا برای پرداخت بخشی از بیمه معلمان مدارس غیردولتی تصمیم گیری می‌شود، البته با توجه به موارد ناچیز اعتباری اولویت با مناطق محروم است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: تفکیک بیمه دانش آموزان مدارس غیردولتی و دولتی مشخص شده و این موضوع باعث گردیده سهمی از درآمد بیمه دانش آموزی برای پرداخت درمان معلمان مدارس غیردولتی هزینه شود.

زینی وند درباره تمهیدات لازم برای صندلی‌های خالی و چگونگی اخذ مجوز گفت: اکنون شاهد توسعه کمی مدارس غیردولتی هستیم و توسعه از حیث کمی بر کیفیت ارجحیت پیدا کرده است، البته دیروز مصوبه‌ای داشتیم که تایید صلاحیت و صدور مجوز برای تاسیس فقط در اختیار شورای موسسان قرار گرفت که امیدواریم شاهد تقویت مدارس غیردولتی موجود و توسعه کیفی باشیم.

وی ادامه داد: ۳۰ سال از تاسیس مدارس غیردولتی می‌گذرد و اکنون می‌توان به تشریح تصویری از این مدارس و توفیقات آن در حوزه تعلیم و تربیت پرداخت که نشان از مشارکت مردم دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با تأکید بر نقد درونی مدارس غیر دولتی اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند که اقدامات مدارس غیردولتی را نفی کند، اما برای حفظ اعتباری که اندک اندک جمع‌آوری شده است باید تلاش کنیم.

وی به باز تعریف نقش تعلیم و تربیت در مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: در این جلسه موانع و انتظاراتمان از موسسان را بیان می‌کنیم و همانطور که موسسان در روز‌های سخت کمک حال آموزش و پرورش بودند اکنون ما به واکاوی نظرات آن‌ها می‌پردازیم تا کیفیت لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: برخی کوتاهی یک مدرسه را به تمام مدارس غیر دولتی نسبت داده و مدعی می‌شوند که این مدارس کیفیت لازم را ندارند. گاهی برخی مؤسسان با اخذ شهریه‌های خارج از چارچوب در نظر گرفته شده هویت تمام مدارس را زیر سوال می‌برند و تجربه ۳ دهه مدارس غیردولتی خدشه دار می‌شود.

وی اضافه کرد: باری بر دوش ما قرار داده شده است که همواره در تمام ساعات شبانه ‌روز در قبال آن احساس مسئولیت می‌کنیم و باید در راستای اعتماد عمومی تلاش کنیم. اگر کشور بخواهد در مسیر توسعه یافتگی قرار گیرد باید سرمایه‌گذاری در کشور سرمایه‌گذاری برای آموزش باشد و به آموزش کشور توجه شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند که هر هزینه ای که در آموزش و پرورش بشود سرمایه‌گذاری است و وظیفه همه ما هم تسهیلگری شرایط برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه مدتی است که شاهد توسعه کمی مدارس هستیم و این نوع توسعه بر توسعه کیفی ارجعیت پیدا کرده است ابراز امیدواری نمود تا با این روند شاهد تقویت مدارس غیر دولتی موجود و توسعه کیفی آن‌ها باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی بیان کرد: در نظر داریم تا هر مؤسس حداقل برای یک سال امکانات و تمکن مالی لازم برای فعالیت مدرسه را داشته باشد در غیر این صورت فعالیت آن جایز نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار