عبدالرضا فولادوند: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس ومراکز غیر دولتی حمایت کرده است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری را در شهر تهران شاهد بودیم، تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد که حدود 200 هزار نفر از دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل می باشند و در این خصوص سعی کرده‌ایم به مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر توجهی بیشتری داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۸۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرضا فولادوند: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس ومراکز غیر دولتی حمایت کرده است

گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با حضور زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

فولادوند در این گردهمایی اظهار داشت: طی ۳۰ سال اخیر سیاست‌های گوناگونی در مدارس غیردولتی اعمال شده، عده‌ای مدارس غیردولتی را تقویت کرده و عده‌ای با ایجاد مدارس خاص این مجموعه‌های آموزشی را تضعیف کرده اند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس و مراکز غیر دولتی حمایت کرده است اما مواردی هنوز در سطح هماهنگی‌های این قانون وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری داشتیم، گفت: اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری را در شهر تهران شاهد بودیم، تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد که حدود 200 هزار نفر از دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل می باشند و در این خصوص سعی کرده‌ایم به مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر توجهی بیشتری داشته باشیم.

فولادوند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به عنوان مراکز تجاری به مدارس غیردولتی توجه می‌کنند، افزود: این در حالی است که مدارس غیردولتی بخشی از نهاد آموزش و پرورش هستند اما در اعمال مالیات و عوارض با نگاهی دیگر به این مدارس دیده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شورای نظارت مدارس غیردولتی تنها به شکایات رسیدگی نمی‌کند، اظهار کرد: این شورا باید مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی موسسان را بشنود.

وی با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش توسعه مدارس غیردولتی است، تصریح کرد: تراکم بالای کلاس های درس تهران استفاده از مدارس غیردولتی به ویژه در مدارس غربی و جنوبی را تشدید می کند.

فولادوند ادامه داد: در منطقه ۲۲ با سیاست های توسعه بی رویه مواجه هستیم و آموزش و پرورش تهران بخشودگی هایی را در مناطق موردنیاز به مدارس غیردولتی به موسسان در نظر می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار