مینائی پور: طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو می تواند به عنوان راهکاری در کاهش خشونت و افزایش تاب آوری اجتماعی دانش آموزان مؤثر باشد

تهران (پانا) - مدیرکل امورزنان وزارت آموزش وپرورش: برای کاهش خشونت در جامعه اجرای طرح های متفاوتی از جمله طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو و ارتباط مؤثرکه با حمایت و پشتیبانی معاونت زنان ریاست جمهوری تدوین و طراحی گردیده ، بسیار حائز اهمیت است .این طرح در شناخت مدل ذهنی دانش آموز ان اثرگذار بوده و می تواند به عنوان راهکاری در کاهش خشونت و افزایش تاب آوری اجتماعی مؤثر باشد.

کد مطلب: ۸۸۱۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مینائی پور: طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو می تواند به عنوان راهکاری در کاهش خشونت و افزایش تاب آوری اجتماعی دانش آموزان مؤثر باشد

دومین گردهمایی مشاورین امورزنان و مدیران مدارس متوسطه شهرتهران با حضور عالیه شکربیگی هیئت علمی دانشگاه ،مدیر علمی انجمن جامعه شناسان ایران ودبیر کارگروه خانواده سالم در معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری ،مینائی پور مدیرکل امورزنان وزارت آموزش وپرورش ، شکراله مشاور مدیر کل در امورزنان شهر تهران و حسینی مدیر منطقه 13 ،با رویکرد تبیین و توجیه طرح ملی تقویت گفتگوی ملی وارتباط مؤثردر سالن کنفرانس آموزش وپرورش منطقه 13 برگزار شد.

ابتدا حسینی مدیر منطقه 13 ضمن عرض خیر مقدم در خصوص توجه جدی به دانش آموزان و تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مطالبی را بیان کرد. در ادامه شکربیگی درخصوص اهمیت و ضرورت اجرای طرح ملی گفتگو مبتنی بر پژوهش های علمی مباحثی را مطرح کرده و اظهار داشت: براساس پژوهش های انجام شده در سطح کشور میزان گفتگو بین اعضای یک خانواده روزانه به 20 دقیقه کاهش یافته است .

وی هم چنین به اثرات منفی ناشی از فقدان گفتگو و فقدان ارتباط مؤثر در جامعه اشاره نمود و مهم ترین هدف اجرای این طرح را ارتقاء سطح آگاهی نهاد خانواده، نهاد آموزش وپرورش، ، زنان وکودکان ، افزایش تحمل و همدلی میان اعضای خانواده ، گروه و افراد عنوان کرد .

شکربیگی هم چنین تنها راه توسعه زندگی شخصی را ارتباط مؤثر ،تقویت و توسعه زندگی اجتماعی انسان ها دانسته و ابراز داشت: کم هزینه ترین ومؤثرترین راه توسعه اجتماعی- فرهنگی در دنیایی که مالامال ازرسانه ها و ایده ها است، ایجاد بستر دائمی برای گفتگویی چهره به چهره ، مهربان ، مستدل و متین در محله ها ونهاد آموزش وپرورش است .

در ادامه مینایی پور پیرامون طرح هایی که از ابتدای فعالیت خود در دفتر امورزنان انجام شده توضیحات مبسوطی داده و اظهار داشت: برای کاهش خشونت در جامعه اجرای طرح های متفاوتی از جمله طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو و ارتباط مؤثرکه با حمایت و پشتیبانی معاونت زنان ریاست جمهوری تدوین و طراحی گردیده ، بسیار حائز اهمیت است .این طرح در شناخت مدل ذهنی دانش آموز ان اثرگذار بوده و می تواند به عنوان راهکاری در کاهش خشونت و افزایش تاب آوری اجتماعی مؤثر باشد.

در ادامه جلسه شکراله ضمن تشکر از مدیرآموزش وپرورش منطقه 13و همکاران شان بابت میزبانی جلسه، در خصوص نقش مدیران در مدارس بیایانتی ایراد کرد. وی گفت: مدیران مدارس در آموزش وپرورش به عنوان عوامل سهیم و سرمایه های اجتماعی کشور در اثربخشی مدرسه واجرای طرح و برنامه ها نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارند.

شکراله ضمن اشاره به ارکان مدرسه گفت: مدیران می توانند با بهره مندی از ارکان و ظرفیت های موجود درداخل و خارج مدرسه دراجرای طرح وبرنامه های خود به بهترین نحو بهره مند گردند.

وی هم چنین به ضرورت ایجاد تغییر در جامعه به ویژه در تعاملات اجتماعی و انسانی مناسب و سالم اشاره کرده و افزود: در این مقطع زمانی باید از همه ظرفیت های موجود در ایجاد تغییرات مثبت مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی استفاده کرد .امیدواریم این امر توسط مدیران توانمند وتلاشگر مدارس شهر تهران محقق گردد.

در خاتمه به پرسش مدیران در خصوص طرح توسط مسئولین حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار