مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی:

۸۰ درصد از جمعیت آذربایجان غربی کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند

ارومیه (پانا)- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از جمعیت واجد شرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۸۸۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد از جمعیت آذربایجان غربی کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند

محمد حیرت انگیز با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان هستند اظهارداشت: از این تعداد دو میلیون و ۳۰ نفر شامل ۸۰ درصد واجد شرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه با تمام توان در صددپوشش صد درصدی کارت هوشمند ملی هستیم افزود: با توجه به اتمام اعتبار کارت های نمونه قبلی تا پایان سال جاری ضروری است همه افراد بالای ۱۵ سال نسبت دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

حیرت انگیز در خصوص زمان صدور کارت ملی از زمان ثبت نام تا تحویل گرفتن کارت ملی هوشمند گفت: در صورت عدم وجود مغایرت در مشخصات هویتی تا یکماه پس از تکمیل ثبت نام کارت ملی به دست درخواست کنند خواهد رسید.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار علایم چهارگانه ثبت احوال در استان افزود: در هشت ماهه امسال ۴۱ هزار و ۷۷۴ رخداد ولایت در استان به ثبت رسیده که ۲۱ هزار و ۶۸۴ مورد آن پسر و ۲۰ هزار و ۹۰ مورد آن دختر بودند.

حیرت انگیز با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر متولد شده است عنوان کرد: این آمار و ارقام در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۶.۸ کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان غربی از ثبت ۹ هزار و ۸۰۳ مورد رخداد فوت در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد پنج هزار و ۴۶۴ واقعه مربوط به آقایان و چهار هزار و ۳۳۹ واقعه مربوط به خانم‌ها بوده و به ازای هر ۱۰۰ خانم فوت شده ۱۲۵ مرد از دنیا رفته است.

حیرت انگیز از ثبت ۱۳ هزار و ۶۴۵ مورد ازدواج در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نسبت به مدت‌زمان مشابه خود در سال گذشته هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان را دو هزار و ۹۴۳ مورد با کاهش ۳.۹ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: نرخ عمومی ازدواج به ازای هر هزار نفر از جمعیت ساکن در استان هشت مورد و نرخ عمومی طلاق ۱.۸ واقعه است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی یاد آور شد: جمعیت آذربایجان غربی بر طبق آخرین سرشماری ها سه میلیون و ۳۳۰هزار نفر است و در ۷۷دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال نیز ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار