در بازدید از کارگاه خط ۶ متروی تهران

شهردار تهران اعلام کرد: فوت 4 هزار و 573 تهرانی به علت آلودگی هوا

در تهران مردم ۵۰ درصد کمتر از استاندارد سبزی و میوه مصرف می‌کنند

تهران (پانا) - شهردار تهران می‌گوید در سال گذشته 4 هزار و 573 نفر تهرانی به دلیل ذرات معلّق بالای 2.5 میکرون جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران اعلام کرد: فوت 4 هزار و 573 تهرانی به علت آلودگی هوا

پیروز حناچی صبح امروز در بازدید از بازدید از کارگاه خط ۶ متروی تهران گفت: کار بزرگی انجام شده است و فکر می‌کنم این خط طولانی‌ترین خط متروی تهران است و در منطقه هم از موارد ویژه محسوب می‌شود. با وجود پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حوزه سیویل، در بحث تجهیزات کمی عقب هستیم. با این حال تلاش خود را می‌کنیم تا سرمایه مورد نیاز تامین شود.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز می‌خواهم به چند آمار واقعی و غیر محرمانه اشاره کنم، گفت: در تهران سالانه ۵۷ هزار نفر به طور طبیعی فوت می‌کنند. 1200 مورد از این مرگ‌ها ناشی از سوانح و حوادث است و ۴۰۰ مورد نیز به دلیل عدم رعایت مسایل ایمنی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: 9.3 درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و پنجاه درصد از این افراد از موضوع اطلاع ندارند. همچنین پایین‌ترین سطح کنترل زیست سالمندان را در تهران داریم. ۵۰ درصد در تهران کلسترول بالای ۱۷۰ و ۳۰ درصد هم تری‌گلیسیرین بالاتر از استاندارد دارند. از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد و تنها 36.1 درصد از مبتلایان به فشار خون از آن اطلاع دارند.

حناچی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها گفت: در سال ۹۶ بیش از هزار و 400 مرگ بر اثر سکته قلبی و به خاطر فشار خون گزارش شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار و 573 نفر تهرانی به دلیل ذرات معلّق بالای 2.5 میکرون از دنیا رفتند، تصریح کرد: هزار و 494 نفر در سال به خاطر بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند. ذرات معلّق در تهران 3.1 برابر استانداردهای جهانی است.

شهردار تهران تصریح کرد: 19.3 درصد تهرانی‌ها چاق هستند و این پدیده 1.7 برابر در بانوان بیشتر از آقایان است و در افراد ۵۵ ساله به بالا هم بیش از ۳۵ درصد مبتلا به چاقی هستند. در تهران مردم 50 درصد کمتر از استاندارد سبزی و میوه مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار مترو با سلامت شهروندان در ارتباط است، گفت: باید تلاش کنیم تا خطوط 6 و 7 به بهره ‌رداری برسد. در این راستا تلاش می‌کنیم مشکلات پیمانکاران را حل کنیم تا این خطوط را با تعداد ایستگاه‌های قول داده شده به بهره‌برداری برسانیم و مناطق جنوبی شهر را به حمل و نقل ریلی وصل کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه ایستگاه متروی دولت آباد و از این ایستگاه تا میدان شهدا که حدود ۹ کیلومتر است، گفت: در نظر داریم تا در فاصله کمتر از دو ماه ایستگاه شهدا به امام حسین (ع) وصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار