شهر ارومیه آماده زمستان است

ارومیه(پانا)-معاون خدمات شهری شهردار ارومیه از آماده باش کلیه نیروهای مدیریت شهری در فصل زمستان خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شهر ارومیه آماده زمستان است

امیر سحابی با اشاره به آماده باش کلیه نیروهای مدیریت شهری در فصل زمستان، بیان کرد: پرسنل سازمان های خدمات رسان در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان از آذر ماه تا اواخر اسفند ماه در آماده‌ باش کامل به سر می‌برند.

وی بیان کرد: قبل از آغاز بارش‌ها براساس گزارشی که از اداره کل هواشناسی اخذ می شود 24 ساعت قبل از اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر احتمال بارش تمام دستگاه‌ها و پرسنل عملیاتی در آماده‌باش هستند.

سحابی عنوان کرد: بیش از 1500 پرسنل سازمان های های معاونت خدمات شهری ازجمله مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبزشهری، مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی شهرداری در راستای خدمات‌ رسانی مطلوب در آماده‌ باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: اکیپ ماشین آلات سازمان های خدمات رسان شهرداری چون نمک پاش با آماده باش کامل همزمان با بارش ها، مشکلات ناشی از بارش ها را رفع می نمایند.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها درمعابر اقدام به انجام چندین نوبت لایروبی با هدف کاهش نقاط آبگیردر فصول بارندگی شده و در چندین نوبت همه کانال ها، رودخانه ها و مسیل های شهر ارومیه لایروبی شده است .

وی گفت: نیروهای تلاشگر پرسنل سازمان های خدمات رسان شهرداری با حضور در معابر شهر ارومیه و گشت زنی مشکلات ناشی از بارش ها را مدیریت و کنترل می کنند.

سحابی اظهار کرد: شهروندان ارومیه ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه بروز مشکل با شماره‌ های 137 در ارتباط باشند، تا موارد در اسرع وقت پی ‌گیری شود.

عملیات برف تکانی درختان و درختچه های سطح شهر ارومیه با بارش برف

برف زمستانی که همچون چتری روی شاخه های درختان خیابان های شهرمان پهن می شود، واقعا تماشایی است، اما همین برف زیبا می تواند برای درختان و فضای سبز شهری مضر باشد. برخی گونه های گیاهی آن قدر حساس هستند که در برابر سرما ممکن است طاقت نیاورند و از بین بروند، از طرفی برف سنگینی که روی شاخه های درختان می نشیند هم می تواند تهدیدی برای آنها محسوب شود زیرا ممکن است شاخه های درختان تاب سنگینی برف نشسته روی شان را نیاورد و بشکند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اعلام کرد: در صورت بارش عملیات برف تکانی درختان و درختچه ها سطح شهر ارومیه انجام می شود.

علی شایگان گفت: عملیات برف تکانی با هدف کاهش هزینه ها و به دنبال آن جلوگیری از هرگونه خسارات وارده به فضای سبزوبه دلیل اهمیت حفاظت و نگهداری از درختان و پوشش گیاهی منطقه، همزمان با آغاز بارش برف انجام شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی و حفاظت از درختان شهر مهمترین وظیفه سازمان پارک ها و فضای سبزاست، بیان کرد: عملیات برف تکان از درختان شهر با نیروهای فضای سبز در مناطق پنج گانه و گلمان ارومیه به وسیله چوب مخصوص انجام می شود.

شایگان گفت: همچنین با تجهیز یگان ماشین آلات به دستگاه دمنده برف روب ودستگاه بالابر جهت جلو گیری از شکستگی شاخه ها و حفظ درختان ، عملیات برف تکانی از درختان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اولویت ﺍﺟﺮﺍی ﻋﻤلیات ﺑﺮﻑ ﺗکﺎﻧی ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺯ ﻣﻌﺎبر ﺍﺻلی و پارک ها ﻭ ﺳﭙﺲ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﻓﺮﻋی ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎیﺖ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ پراکنده سطح شهر ارومیه است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: هدف سازمان ازاین اقدامات رفاه حال شهروندان ومقابله باخسارات احتمالی است و لذا از شهروندان در خواست می شود همچون گذشته یاریگر سازمان باشند.

پاییز و زمستان با سرمای هوا، بارندگی و ترافیک سنگین و ازدیاد جمیعت را برای رسیدن هر چه زود به خانه را به ارمغان می آورد و این ارمغان روزهای بارانی و برفی تعداد تاکسی ها تک سرنشین در سطح شهر را افزایش می دهد.

نظارت بر تاکسی‌های ارومیه در زمان بارش

فخرالدین معصوم زاده، معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه از نظارت‌ها بر عملکرد ناوگان تاکسیرانی در هنگام بارش نزولات جوی خبر داد و گفت: طی روزهای بارانی و برفی بر فعالیت تاکسی‌های فعال شهری نظارت می‌ شود.

وی عنوان کرد: نظارت بر تاکسی‌های خطی به وسیله تاکسی یاران که در ایستگاه‌ها مستقر می‌شوند انجام می‌گیرد و تاکسی‌های تلفنی نیز از سوی مدیران آنها کنترل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار