استاندار فارس: فارس، بارانداز کالاهای قاچاق است

شیراز (پانا) - سرپرست استانداری فارس اختلاف قیمت فرآورده‌های نفتی در ایران و کشورهای همسایه را دارای صرفه اقتصادی برای قاچاقچیان سوخت عنوان کرد و افزود: مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی از اولویت های اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

کد مطلب: ۸۸۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: فارس، بارانداز کالاهای قاچاق است

یداله رحمانی، در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس، ادامه داد: بازرسی از سهمیه بگیران سوخت به ویژه ناوگان حمل و نقل، توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با جدیت انجام و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

سرپرست استانداری فارس افزود: استان فارس در خصوص سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در کشور پیش قدم و پیشرو است و با توجه به اتمام فاز اول طرح و ثبت انبارها در این سامانه، فاز دوم پروژه با عنوان «ثبت رسید و حواله در سامانه جامع انبارها» قابل اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای سامانه جامع انبارها در استان، بر همکاری دستگاه های مرتبط استانی در این خصوص تاکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات و نواقص اجرای مطلوب این طرح توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان شد.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان همجواری استان فارس با استان های مرزی و اینکه استان فارس یک استان بارانداز برای کالاهای قاچاق است، افزود: باید اولویت بندی در خصوص موضوعات اصلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی توسط دستگاه های عضو کمیسیون استان صورت پذیرد.

وی، مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور را از ضرورتها برشمرد و افزود: قاچاق در هر نوع آن قابل چشم پوشی نیست و باید با جدیت برخورد شود اما وقتی پای سلامت مردم به میان می آید این مساله به مراتب حساس‌تر و حیاتی‌تر می شود بنابراین متولیان امر باید با جدیت و حساسیت بیشتری با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور برخورد کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اولویت ستاد مرکزی، متصل کردن و پیاده سازی سامانه ها و زیرسامانه های موجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و افزود: اتصال سامانه های الکترونیکی مرتبط به یکدیگر باعث ایجاد زنجیره تامین شفاف می شود.

سید احمد احمدی زاده با بیان این که هدف اصلی از ایجاد سامانه جامع انبارها، افزایش ریسک انبارش و نگهداری کالای قاچاق در سطح کشوراست، افزود: پس از پیاده سازی این سامانه، شناسایی کالای قاچاق به ویژه در حجم بالا و تجاری در انبارها و مراکز نگهداری کالا تسهیل می شود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس ادامه داد: اولویت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون استان بر مبحث پیشگیری و فرهنگ سازی است و باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص مضرات استفاده از کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت محور قاچاق به عموم مردم داده شود.

وی افزود: رویکرد کمیسیون استان شفاف سازی عملکردها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز است و پس از ارزیابی عملکردها، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

احمدی زاده در پایان، پیشگیری از قاچاق سوخت را از اولویت های اصلی کمیسیون استان عنوان کرد و بر تشکیل کارگروه مربوطه و نظارت و کنترل لازم در حوزه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار