سرپرست استانداری خراسان رضوی: توسعه در حوزه آموزش و پرورش استان، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها است

مشهد(پانا)- سرپرست استانداری خراسان رضوی توسعه در حوزه آموزش و پرورش استان را نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد دانست.

کد مطلب: ۸۸۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست استانداری خراسان رضوی: توسعه در حوزه آموزش و پرورش استان، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها است

قربان میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در هفته گرامیداشت سواد آموزی و آستانه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل (ره) در سال 58 برگزار شده بود؛ ضمن تبریک این مناسبت به تمامی فعالان این عرصه، یاد دانش آموزان جان باخته حادثه سیستان را گرامی داشت.

وی افزود: با توجه به نیاز استان در تامین زیر ساخت ها به ویژه نوسازی سیستم های گرمایشی، باید تمامی دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در این حوزه ورود و سرمایه گذاری کنند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان این که توسعه همه جانبه کشور در گرو سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است؛ تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی نیز از این مسیر محقق می شود.
میرزایی با تاکید بر این که هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور و استان است؛ تصریح کرد: بزرگترین رسالت شورای آموزش و پرورش، ایجاد مسیر هایی برای مشارکت و ایفای نقش موثر همگان در راستای تقویت آموزش و پرورش است.
وی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش استان ظرفیت های خوبی نظیر پارلمان و مجلس معلمان، اولیا به وجود دارد که باید برای افزایش این مشارکت ها هم در مسائل فیزیکی و تجهیزات و نیز در ارتقا محتوا آموزشی که استفاده از علمای مذهبی در تدوین این محتوا ها از مهم ترین مسائل در آموزش و پروش محسوب می شوند، تلاش کنیم.
سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مدرسه محوری، توسعه عدالت اجتماعی به منظور بهره مندی همه دانش آموزان از امکان تحصیل، تنوع بخشی به محتوا و ارتقا آن از جمله کارهایی است که باید زمینه تحقق آن در آموزش و پرورش فراهم شود.
میرزایی به شاخص 97.3 درصدی نرخ باسوادی در جمعیت 10 تا 49 سال به عنوان گروه هدف سواد آموزی خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: پیش از این بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395 میزان باسوادی در استان 96 درصد بود. پیش بینی می شود درصد باسوادی تا پایان امسال به 97.5 درصد برسد.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوان شرایطی را فراهم کرد تا تمامی فرزندان، زنان و دختران استان از نعمت سواد برخوردار باشند؛ چراکه مادران فرهیخته فرزندانی فرهیخته تربیت می کنند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان باید متناسب با پراکنش جغرافیایی و آسیب شناسی های صورت گرفته، مداخه کرد و از پیچیدن نسخه واحد برای همه و بخشی نگری جلوگیری کرد.
میرزایی، استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی استان، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما را در این حوزه بسیار ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار