نماینده ساری: ارتقای معیشت معلمان از دغدغه‌های اصلی مجلس شورای اسلامی است

ساری (پانا) - نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، ارتقای سطح معیشتی معلمان را از دغدغه‌های اصلی مجلس شورای اسلامی برشمرد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ساری: ارتقای معیشت معلمان از دغدغه‌های اصلی مجلس شورای اسلامی است

محمد دامادی در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران و مدیران آموزش‌وپرورش نواحی یک و دو ساری و روسای مناطق چهاردانگه و دودانگه گفت: «در این زمینه، هم دولت و هم مجلس، هم‌نظر هستند و تلاش می‌کنیم با حمایت از طرح‌های دولت، شاهد جلب رضایت فرهنگیان باشیم. فرهنگیان قشر مهم جامعه هستند و باید در زمینه معیشتی دغدغه‌های آنان را برطرف کرد تا با خیال آسوده به تربیت آینده‌سازان جامعه بپردازند.»

دامادی با اعلام حمایت از تمامی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت از سوی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «نمایندگان مجلس، خود را بازوی حمایتی مدیران آموزش و پرورش می‌دانند و در سه موضوع مدرسه، معیشت و دغدغه‌های بازنشستگان با هم فصل مشترک داریم.»

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم به کمبود برخی امکانات به ویژه امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در استان اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزان فارغ التحصیل در ایران، مباحث نظری را به خوبی فرا می‌گیرند ولی در عمل به این تئوری‌ها مشکلات عمده دارند. این مشکلات به نبود امکانات لازم در مدارس مربوط می شود که باید همه سعی کنیم در این زمینه به تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها بپردازیم.»

تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید با محوریت مدرسه انجام پذیرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پرداختن مدیران به فعالیت‌های تخصصی و کیفیت‌مدار گفت: «همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید با محوریت مدرسه انجام پذیرد، بنابراین مدیران و معاونان مدارس بیش از هر مسئول دیگری، در کیفت بخشیدن به برنامه‌های مدرسه نقش دارند.»

عسکری نیکزاد با اشاره به ضرورت همدلی و هم‌افزایی ادامه داد: «لزوم دست‌یایی به اهداف والای آموزش و پرورش، پرهیز از هرگونه حواشی و فعالیت‌های غیرضروری است. در حالی که آموزش و پرورش به همدلی و همراهی نیاز دارد، تعامل بین دست اندرکاران تعلیم و تربیت می‌تواند کارگشا باشد.»

او با مهم برشمردن نقش مربیان تربیتی بیان کرد: «مربی خوب تربیتی می‌تواند سلامت تربیتی دانش‌آموز را تضمین کند. تربیت دینی نسل آینده وظیفه‌ای انقلابی و سیاسی است و اگر دانش‌آموزان را خوب تربیت کنیم، آینده پر از امید را رقم خواهیم زد.»

نیکزاد در ادامه به برخی از عملکردهای سال جاری اشاره و اعلام کرد : «آموزش وپرورش استان در سال جاری در وضع خوبی به سر می‌برد. در مسابقات متعدد علمی و فرهنگی و هنری و در المپیادها، دانش‌آموزان رتبه‌های بسیار ارزشمندی کسب کردند. همچنین در پروژه مهر جایگاه شایسته‌ای در کشور داریم.»

نیکزاد با ارائه آماری از پیش‌بینی بازنشستگان در چهار سال آینده تصریح کرد: «به طرق مختلف تلاش می‌کنیم تا کمبود نیروی انسانی را در مدارس جبران کنیم. اکنون همه کلاس ها معلم دارد ولی برای سال های آینده باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و در این مسیر به یاری و حمایت جدی نمایندگان مجلس نیازمندیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار