تدارک بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا) - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی از تدارک بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی برای گرامیداشت سوم دی ماه، روز ملی ثبت احوال و یکصد سالگی تاسیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تدارک بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در آذربایجان غربی

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاسیس سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۲۹۷ و صدور نخستین شناسنامه در ایران برای یک نفر خانم بنام " فاطمه ایرانی " گفت: امسال یکصد سال از این رویداد مهم و تاثیرگذار می‌گذرد و در طول این مدت، قانون ثبت احوال تصویب شده و در دوره‌های مختلف تحولات و اصلاحاتی در آن به عمل آمده است و افزون بر این طرح‌های مختلفی برای ارتقای خدمات ثبت احوال به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز پروژه‌های متعددی از جمله؛ صورت برداری اسناد سجلی آحاد ایرانیان، تعویض شناسنامه‌های قبل از انقلاب در دست مردم، پروژه ابلاغ کد ملی و کدپستی، پروژه آرشیو اسناد الکترونیکی و همچنین پروژه صدور کارت هوشمند ملی در راستای ارائه خدمات هویتی افراد اجرا شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: سوم دی ماه که یکصدمین سالگشت بنیان گذاری و روز ملی ثبت احوال نام گذاری شده است، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی برای گرامیداشت این روز ملی تهیه و برنامه ریزی شده است.

محمد حیرت انگیز؛ اطلاع رسانی در خصوص سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال و یکصدمین سالگشت تاسیس سازمان ثبت احوال بصورت عکس و پوستر و بنر و ...، شرکت در نمازجمعه و تشکیل میزخدمت و پاسخ به سوالات نمازگزاران، تجدید میثاق با شهدای والامقام استان، تشکیل نشست خبری و ارائه و اطلاع رسانی خدمات ثبت احوال استان، ابلاغ پیام معاون وزیرکشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور در پورتال اداره و یکی از نشریات استان، تحویل سه دستگاه خودروی نو به ادارات ثبت احوال شهرستان‌های ماکو، تکاب و بوکان را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه؛ برپایی مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال در سطح ادارات ثبت احوال استان، تجلیل از همکاران بازنشسته، بهره برداری از سامانه ویدئو کنفرانس اداره و اعطاء مجوز ارائه خدمات ثبت احوال به تعدادی دیگر از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی را از دیگر این برنامه‌ها نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار