مدیرکل سرگرمی‌های کانون پرورشی: جای خالی فرآیند ایده‌پروری در صنعت اسباب‌بازی محسوس است

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است، جای خالی فرآیند، ایده‌پروری و تبدیل ایده به محصول در حوزه‌ اسباب‌بازی کشور محسوس است.

کد مطلب: ۸۸۰۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل سرگرمی‌های کانون پرورشی: جای خالی فرآیند ایده‌پروری در صنعت اسباب‌بازی محسوس است

به‌گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، محسن حموله در آیین پایانی اولین رویداد ملی «استارتاپ اسباب‌بازی» در مشهد با بیان این مطلب گفت: در عصر حاضر توسعه صنعت اسباب‌بازی به دلایل بسیار از جمله نیازهای کودکان، امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: برای رفع این چالش کارشناسان امر در همه بخش‌ها اعم از تربیتی، هنری و صنعتی نقش غیرقابل انکار دارند و به‌یقین برگزاری این رویداد استارتاپی که شامل فرآیند آموزشی تجربی تبدیل ایده به کسب و کار، ایده‌پروری، آموزش‌های کاربردی در زمینه اسباب‌بازی به منظور ارتقا و توان‌مندسازی هسته‌های کارآفرینی و ایجاد بستر تعامل با صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران به توسعه صنعت اسباب‌بازی کمک خواهد کرد.

وی با بیان‌این‌که کودکان سرمایه‌های عظیم اجتماعی‌اند و آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف در اولین قدم این سرمایه بزرگ را هدف خود قرار داده است، یادآور شد: بی‌تردید توسعه و تنوع تولید و گسترش اسباب‌بازی‌های متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ایجاد پیوست‌های فرهنگی به عنوان ابزاری اثر بخش در حوزه فرهنگ‌سازی و الگوسازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای دقیقی است.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون اضافه کرد، نکته قابل توجه آن‌که صنعت اسباب‌بازی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، امروزه درآمدی بیش از ۹۰ میلیارد دلار در جهان دارد که همین گردش مالی می‌تواند اهمیت آن را علاوه بر جنبه‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز نشان دهد.

تلفیق هنر، صنعت و علوم تربیتی و روان‌شناسی در مجموع صنعت اسباب‌بازی را شکل داده و به غنای آن کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که تلفیق هنر، صنعت و علوم تربیتی و روان‌شناسی، صنعت اسباب‌بازی را شکل داده و به غنای آن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: با ظهور فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و فرآیندهای جدید ساخت و تولید اسباب‌بازی نیز روندهای جدید و به‌روزی را در جهان تجربه می‌کند.

حموله هم‌چنین بیان داشت: بر این نکته باور داریم که امروزه انتظارات مخاطبان اعم از خانواده‌ها و به ویژه کودکان از صنعت اسباب‌بازی بسیار متفاوت از گذشته است و دیگر به سادگی نمی‌توان رضایت‌ آن‌ها را جلب کرد و اگر این نیازها در داخل کشور مرتفع نشود مخاطب به سمت تولیدات خارجی می‌رود.

سرپرست دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون هم‌چنین اظهار داشت: روندهای جدیدی که امروزه در صنعت اسباب‌بازی در جهان روزبه‌روز در حال گسترش است توجه به این حوزه را بیشتر نمایان می‌کند و بر تنوع و کیفیت محصولات افزوده می‌شود.

حموله در ادامه گفت: ما به عنوان متولیان امر اسباب‌بازی در کشور باید تلاش کنیم نگاهی همه جانبه به تمام این عرصه داشته باشیم و بتوانیم رصد مناسبی در این مسیر برای خود و دیگران فراهم کنیم که در این میان ساخت و تولید محتوا، ایجاد زمینه بروز و ظهور ایده‏های نو و پرورش آن‌ها یکی از رسالت‌های‌مان در این عرصه است.

وی در پایان اضافه کرد: اسباب‌بازی به عنوان ابزار آموزش‌های غیرمستقیم و انتقال مفاهیم تربیتی و ابزار دیرپایی برای سرگرم ساختن کودک و ایجاد لحظه‌های با نشاط و خاطره‌انگیز، از اهمیت زیادی در میان خانواده‌ها برخوردار است و امیدواریم با همت و عزم تمامی تلاش‌گران این عرصه شاهد رشد و توسعه همه جانبه آن در کشور عزیزمان باشیم.

اولین رویداد ملی «استارتاپ اسباب‌بازی» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی، ستاد فن‌آوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و حمایت دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از ۲۷ تا۳۰ آذر۱۳۹۷ در مشهد مقدس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار