برگزاری آیین شب یلدا در مجتمع فرهنگی وآموزشی سمای شیروان

شیروان(پانا)- معاون دانشگاه آزاد اسلامی در امور مدارس سما:شب یلدا شب یادآوری بیان خاطرات 7000 ساله نیاکان ما است.

کد مطلب: ۸۷۹۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین شب یلدا در مجتمع فرهنگی وآموزشی سمای شیروان

حمید نجف زاده افزود: شب یلدا شب محبت کردن، گفتگو و یاد دادن اعتماد به نفس به فرزندانمان است و در این شب پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها خاطرات گذشته خود را در اختیار نسل های جدید می گذارند.

وی گفت: میانگین گفتگو در بین خانواده های ما به حدود 17 دقیقه در شبانه روز رسیده است و این زنگ خطری برای همه ما محسوب می شود و باید حتی یک دقیقه طولانی بودن شب یلدا را نیز غنیمت شمرد و در کنار هم بودن را افتخاری برای خود دانسته و دل ها را به هم مهربان کرد و خوشی ها را تمرین نمود.

نوشین هنرمند از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز در رابطه با اهمیت شب یلدا گفت:شب یلدا از نظر قدمت ریشه در باورهای کهن ما ایرانیان دارد و شب میلاد مهر و دوستی و محبت است.

وی در ادامه اظهار داشت:مردم ایران باستان که مشغول کشاورزی و دام پروری بودن پایان فصل زراعی خود را در این شب جشن می گرفتند و پس از دعا و آیین شکرگزاری خداوند متعال برای فصل بهار و تابستان خود فصلی پر برکت را خواستار می شدند.

محبعلی نادری از دبیران پیشکسوت ادبیات فارسی نیز گفت: ادبیات سرزمین ما دریایی از علم و هنر است و در این زمینه شاعران حماسه سرا و غزل سرا اشعار بسیاری را در زمینه اخلاق و عرفان به نحو احسن سروده اند.

وی با قرائت غزلیاتی از حافظ شیرازی و شهریار افزود: حافظ سرآمد غزلیات عاشقانه است.

قرائت قرآن توسط حسینعلی ظفری، اجرای سرود کرمانجی توسط گروه مزگین به سرپرستی امان الله جعفرزاده، نقالی جنگ رستم و سهراب توسط دانش آموز ابتدایی شایان مطیعی، اجرای گروهی سرود یلدا به سرپرستی خانم اعظم رجب زاده، برگزاری مسابقات مشاعره، هوش و لب خوانی سرود همراه با جایزه، بیان خاطره توسط سیده سارا حسینی، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه ساغر دانش آموزان( پدرام فرامرزی، محمد نوریان و امیر حسام فربد )، قرائت شعر کرمانجی توسط خانم احمد زاده، اجرای سرود توسط گروه دنیای سکوت از دبیرستان استثنایی پاکدامن، تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و دبیران نمونه مدارس سما و پذیرایی از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار