فاطمه مهاجرانی:
موضوع المپیادهای علمی در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد
تهران (پانا) -رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در سومین جلسه آسیب شناسی المپیادهای علمی از طرح موضوع و دستورکار قرار گرفتن موضوع المپیادهای علمی در شوراهای آموزش و پرورش استان ها، شهرستان ها ومناطق خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی افزود: باید ازظرفیت 664 پژوهش سرای کشور برای آموزشهای المپیادهای علمی استفاده شود.
او با بیان اینکه توسعه آموزشهای مجازی باید به سرعت راه اندازی و فعال شود افزود: منابع آموزشی لازم درسطح وسیع دراختیار دانشآموزان علاقمند سراسر کشورقرار میگیرد.
مهاجرانی افزود: دورههای آموزشی المپیادهای علمی در تهران و مراکز استانها توسط کمیتههای علمی برگزار میشود.
او در ادامه گفت: هر کدام از مدارس موفق درالمپیادهای علمی میتوانند "معین یکی از استانهای محروم "شود و دراین زمینه مشارکت کند.
مهاجرانی در پایان افزود: حمایتهای مالی برای اجرای طرحهای حمایتی میتواند ظرف مدت 2 سال تحول اساسی درمیزان مدال آوران شهرستانی ایجادکرده و تا حد زیاد فاصله موجود بین تهران و استانها را کاهش دهد.
مدارس و موسساتی که در جلسات کارگروه آسیب شناسی المپیادهای علمی اعلام آمادگی کردند عبارتند از ؛
1 علامه حلی 1 استعدادهای درخشان استان کهگیلویه و بویراحمد
2 علامه حلی 2 استعدادهای درخشان استان بوشهروکرمان
3 علامه حلی 3 استعدادهای درخشان استان قم
4 علامه حلی 10 استعدادهای درخشان استان سیستان و بلوچستان
5 انرژی اتمی غیردولتی استان خراسان شمالی
6 مجموعه مدارس سلام غیردولتی
7 فرزانگان یک استعدادهای درخشان استان هرمزگان
8 موسسه آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی استان خراسان جنوبی
ارسال دیدگاه