نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:‌ رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار کاهش یافت

تهران (پانا) - نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از کاهش رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار خبر می‌دهد و می‌گوید سرعت اصلاحات در کشورهای منطقه به نسبت ایران دلیل عمده این کاهش بوده است.

کد مطلب: ۸۷۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:‌  رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار کاهش یافت

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، حسین سلاح‌ورزی، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان که با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با ارائه گزارشی درباره مقررات‌زدایی و فضای کسب و کار گفت: متاسفانه در دو الی سه سال اخیر به طور مستمر نزول رتبه جهانی کسب و کار داشتیم در حالی که نمره ایران افزایش یافته است.

سلاح‌ورزی افزود: در برخی از شاخص‌ها، بهبود و در برخی نزول داشته‌ایم. رتبه ایران در منطقه منا و بین ٢٠ کشور ١٤ است و تنها کشورهایی مانند یمن، سوریه و عراق پایین‌تر از ایران هستند. سلاح‌ورزی گفت: در سند چشم‌انداز قرار بود رتبه اول منطقه را داشته باشیم ولی رتبه ١٨ را داریم که نامناسب است.

او درباره دلایل کاهش رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار گفت: سرعت اصلاحات در کشورهای منطقه بسیار بیشتر از ماست و به عنوان نمونه سال گذشته در افغانستان حدود هشت اصلاح قانونی را داشتند در حالی که ما فقط یک اصلاح داشتیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به نیاز به گواهی نبود سوپیشینه گفت: چرا باید دو تا سه هفته برای صدور این گواهی زمان نیاز باشد در حالی که می‌توان این گواهی را به شکل برخط صادر کرد. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر رتبه ایران داشته باشد.

سلاح‌ورزی گفت: در سه سال گذشته با وجود تلاش گسترده تنها ٣٨ درصد مجوزهای کسب و کار بررسی شده است. وی افزود: به نظر می‌رسد اجرای دولت الکترونیک کمک زیادی به مقررات‌زدایی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار