عکس روز آژانس فضایی اروپا؛ آدم برفی فضایی

تهران (پانا) - آژانس فضایی اروپا اخیرا در شبکه اجتماعی خود در اینستاگرام تصویری جالب از دو قمر زحل که تصویر یک آدم برفی را ایجاد کرده‌اند، به اشتراک گذاشته است.

کد مطلب: ۸۷۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عکس روز آژانس فضایی اروپا؛ آدم برفی فضایی

به گزارش ایسنا، این تصویر که توسط فضاپیما کاسینی-هویگنس ثبت شده بود، بسیار جالب به نظر می‌رسد.

در این تصویر، دو قمر زحل به نام قمر" رئا"(Rhea) و قمر "دیونه"(Dione) قابل مشاهده هستند که در این تصویر همانند یک قمر به نظر می‌رسند.

کاسینی-هویگنس یکی از برنامه‌های قدیمی‌تر برنامه "فلگ‌شیپ" ناسا و همچنین یکی از مهمترین ماموریت‌های فضایی است که بطور مشترک توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا و برای کاوش سیاره زحل و قمرهای آن به فضا فرستاده شده‌ بود.

فضاپیما دارای دو بخش اصلی بود: مدارگرد فضایی پژوهشی کاسینی به همراه کاوشگر هویگنس که از کاسینی به سمت یکی از ماه‌های زحل بنام "تیتان"(Titan) فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن به زمین فرستاد.

در پانزده سپتامبر ۲۰۱۷ کاوشگر کاسینی بنا به تصمیم ناسا برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده کاوشگر با ماه‌های زحل(به خصوص تیان) و احتمال آلودگی یا نابودی هرگونه زیست فرازمینی احتمالی در آن‌ها، با استفاده از آخرین مقادیر سوخت باقیمانده به درون جو زحل سقوط کرده و بخشی از سیاره‌ای شد که بیش از یک دهه را به مطالعه آن پرداخته بود. با نابودی کاسینی و دریافت آخرین اطلاعات فرستاده شده از کاوشگر این مأموریت پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار