رفتار و منش شهید دستغیب، الگو و سرمشق فراموش نشدنی است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: رفتار و منش شهید دستغیب ، الگو و سرمشق فراموش نشدنی برای همه ما است و مطالعه آثار باقی مانده از این شهید بزرگوار در زندگی ما بسیار تاثیر گذار است، چنانچه بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی نیز از همین طریق مسیر واقعی خود را پیدا کردند.

کد مطلب: ۸۷۷۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رفتار و منش شهید دستغیب، الگو و سرمشق فراموش نشدنی است

علی عسکر نجفی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب،در دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب ناحیه یک شیراز، گفت: گرامیداشت یاد شهید آیت الله دستغیب، سنت پسندیده ای که در آموزش و پرورش به عنوان یک کار تربیتی از آن بهره گرفته می شود تا دانش آموزانی که حضور چنین افراد شاخص و تاثیر گذار را درک نکرده اند، با زندگی سراسر معنویت و مجاهدت آنها آشنا شوند.

نجفی افزود: رفتار و منش شهید دستغیب ، الگو و سرمشق فراموش نشدنی برای همه ما است و مطالعه آثار باقی مانده از این شهید بزرگوار در زندگی ما بسیار تاثیر گذار است، چنانچه بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی نیز از همین طریق مسیر واقعی خود را پیدا کردند.

وی با اشاره به اقدامات انقلابی شهید دستغیب در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در برخورد با نظام ستم شاهی، گفت: شهید دستغیب یک عالم عامل بود ، چرا که در کنار تهذیب نفس ، در مقابل ظلم و ستم نیز ایستادگی کرد و در نهایت مزد خود را که همان شهادت بود به دست آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: الگوها و اسوه های دانش آموزان افرادی همچون شهید دستغیب ، مدنی ،اشرفی اصفهانی ،صدوقی و سایر شهدایی هستند که پا در مسیر مجاهده و تذکیه نفس گذاشته اند .

نجفی افزود: امروز نیز مسیری که بر اساس سند تحول نبادین برای آموزش و پرورش ترسیم شده، آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و تربیت انسان صالح ، با تاکید بر الگوهایی رفتاری شهدایی همچون شهدید دستغیب است.

وی خطاب به دانش آموازن گفت: باید در کنار کسب علم و دانش،به دنبال تذکیه نفس و خود سازی نیز باشید و با مطالعه احوال بزرگان، منش زندگی آنها را الگوی زندگی قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار