اجرای طرح ملی بررسی الگوی تغذیه ای خانواردر نیشابور

نیشابور ( پانا ) - کارشناس مسئول واحد بهبودتغذیه جامعه معاونت بهداشت از اجرای طرح ملی بررسی الگوی مصرف مواد غذایی ووضعیت تغذیه ای خانوارها در نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی بررسی الگوی تغذیه ای خانواردر نیشابور

لیلا شورورزی گفت: دسترسی به اطلاعات دقیق و به روز از وضعیت الگوی مصرف خانوارهای ایرانی به منظور تعیین فراورده های غذایی سالم، ایمن و سبد غذایی مطلوب برای گروه های سنی مختلف از اهداف این طرح کشوری به شمار می رود و اجرای این طرح از طریق مراجعه حضوری درب منازل شهروندان و مصاحبه مستقیم با افراد انجام می شود.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت تصریح کرد: دراین مطالعه هشت منطقه در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مورد بررسی قرار می گیرد که چهار منطقه شهری و چهار منطقه روستایی را شامل می شود.

شورورزی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این برنامه، همکاران واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی دو روز غیر متوالی به مناطق و منازل مشخص شده مراجعه نموده و سوالاتی درباره مشخصات عمومی اعضای خانواده مانند نام، سن، تحصیلات، شغل به علاوه نوع غذاهای مصرفی، روش پخت در 24 ساعت اخیر پرسیده می شود.

وی افزود: محاسبه وزن اقلام غذایی و نیز قد و وزن اعضای خانواده نیز از سایر بررسی های این طرح می باشد.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت با اشاره به اینکه اطلاعات جمع آوری شده می تواند نقش بسیار مهمی در آگاه سازی و برنامه ریزی های کلان شهر و حتی کشور در راستای بهبود وضعیت تغذیه جامعه داشته باشد. صحت ثبت مندرجات و اظهارات همشهریان قطعا مار ا در ارائه دقیقتر اطلاعات و داده های موجود یاری خواهد کرد.

وی در پایان از همکاری موثرو ارائه اطلاعات دقیق توسط کلیه همشهریان در اجرای هرچه بهتر این طرح تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار