معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران: 400هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کرده‌اند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد بیشتر از 400هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس شرکت کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۷۷۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران: 400هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کرده‌اند

عبدالرسول کریمی در مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز که در مدرسه دخترانه حجاب منطقه ۱۳ برگزار شد گفت: «آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور که مراسم نمادین آن در مدرسه شاهد منطقه ۱۳ در حال برگزاری است را گرامی می‌داریم. هرچه در زمینه قرآن بگوییم کم است. انسانی که خود را به ذات اقدس الهی نزدیک می‌کند، انسانی که خدا را ناظر بر اعمال خود می‌داند از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند.»

کریمی افزود: «در خانه‌ای که قرائت قرآن انجام می‌شود برکات الهی وجود دارد و آن خانه با قرآن مانوس شده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «قرآن بهترین سنگر و پناهگاه برای مسلمانان است، انسانی که گاهی درمانده است قرآن می‌خواند، به خدا پناه می‌برد و بی‌شک آرامش می‌گیرد.»

او گفت: «انسانی که قرآن می‌خواند خودباوری بیشتری دارد و از این فرصت استفاده می‌کند و به خدا نزدیک می‌شود. قرآن را مهجور رها نکنیم و پیوند قلبی و عاطفی با آن برقرار کنیم.»

کریمی گفت: «بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در شهر تهران در این مسابقات شرکت کرده‌اند و ۱۰۰ هزار کتاب در زمینه پژوهش چاپ شده است. این دانش‌آموزان در ۱۷ رشته رقابت می‌کنند. در بخش فرهنگیان نیز ۱۱ رشته قرآنی داریم که مسابقات ۹ رشته در دی و ۲ رشته در بهمن برگزار می‌شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «۲۲ هزار فرهنگی سال گذشته در مسابقات تفسیر و احکام رقابت کردند. حفظ جز سی امسال در دستور کار آموزش و پرورش است که امیدوارم بتوانیم آن را در مدارس جاری و ساری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار