واکنش آموزش‌وپرورش به رفتار غیرمسئولانه بازرگانی صداوسیما: نگران مسمومیت تربیتی دانش آموزان هستیم

تهران (پانا) - وزارت آموزش‌وپرورش در پی بمباران تبلیغاتی و رفتار غیرمسئولانه بخش بازرگانی صداوسیما، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۷۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش آموزش‌وپرورش به رفتار غیرمسئولانه بازرگانی صداوسیما: نگران مسمومیت تربیتی دانش آموزان هستیم

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرتضی نظری در واکنش به اصرار صداوسیما بر تبلیغ کتاب‌های کمک‌درسی در شبکه‌های مختلف، گفت: «تبلیغات محصولات مؤسسات کنکور و کمک‌درسی در صداوسیما و همچنین برگزاری آزمون‌های متعدد در مدارس، نظام آموزشی کشور را دچار کژ کارکردی و مسمومیت تربیتی کرده است.»

به گفته او در ماه‌های اخیر پیامک‌ها و بازخوردهای مردمی و رسانه‌ای بسیاری از رفتار غیرمسئولانه و سودانگارانه صداوسیما در این زمینه داشته‌ایم.

تبلیغ هرگونه محصول آموزشی نیازمند دریافت مجوز از آموزش‌وپرورش است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: «براساس ماده ۷مصوبه ۴۸۳شورای عالی آموزش‌وپرورش، هرگونه تبلیغ از محصولات آموزشی مؤسسات غیردولتی نیازمند دریافت مجوز از مرکز سنجش و تائید کارشناسان وزارت آموزش‌وپرورش است.»

نظری گفت: «علیرغم تلاش‌های مجدانه وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص اجرای سند تحول بنیادین، متأسفانه شاهد بمباران تبلیغاتی کتاب‌های کمک‌درسی به‌صورت مستمر از شبکه‌های صداوسیما هستیم که این نوع تبلیغات مانع تحقق اهداف تربیتی سند و اعوجاج و انحراف در مأموریت‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش شده است.»

او افزود: «قویاً هشدار می‌دهیم ادامه این روند، آینده فرزندان این مرزوبوم را به مخاطره می‌اندازد و نگرانی والدین را افزایش می‌دهد.»

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «همان‌طور که برای تبلیغ هر نوع مواد غذایی و جلوگیری از مسمومیت احتمالی به نظر کارشناسان تغذیه رجوع می‌کنیم، مواد آموزشی نیز نیازمند تائید کارشناسان متخصص تربیتی است.»

درآمد ناچیزی که صداوسیما از آن نمی‌گذرد!

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ارسال نامه وزیر آموزش‌وپرورش به صداوسیما در مورد توقف تبلیغات بدون مجوز هرگونه محصولات آموزشی در شبکه‌های مختلف گفت: «در این خصوص جلسه‌ای با مدیران صداوسیما داشتیم و آن‌ها درآمد حاصله از این تبلیغات را بسیار ناچیز عنوان می‌کردند که با توجه به حساسیت موضوع تربیت و مهارت‌آموزی دانش آموزان انتظار می‌رود بخش بازرگانی صداوسیما، از این درآمد ناچیز در ثانیه‌های طلایی تبلیغات بگذرد و با برخوردی مسئولانه‌تر به دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها پاسخی شایسته بدهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار