استاندار خوزستان در جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل:

رشد 2 برابری فرآیند شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان

انسداد مبادی بی سوادی اولویتی مهم در استان خوزستان

اهواز (پانا)- استاندار خوزستان اظهار کرد: انسداد مبادی بی سوادی از اولویت های مهم استان خوزستان است از این رو پروژه شناسایی و جذب کودکان از بازمانده از تحصیل در استان خوزستان از رشدی 2 برابری برخوردار شد. بیش از 25 درصد از جمعیت استان خوزستان دانش آموز هستند و به تحصیل اشتغال دارند.

کد مطلب: ۸۷۷۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد 2 برابری فرآیند شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان

غلامرضا شریعتی صبح امروز در جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل گفت: 1 هزار و 131 کودک بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه تعلیم و تربیت برگشتند و امسال نیز 2 هزار و 351 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل از سال گذشته در استان خوزستان عملیاتی شد، خاطر نشان کرد: انسداد مبادی بی سوادی از اولویت های مهم استان خوزستان است از این رو پروژه شناسایی و جذب کودکان از بازمانده از تحصیل در استان خوزستان با شعار« هیچ کودکی نباید به دلیل فقر از تحصیل بازماند» در استان خوزستان اجرایی شد.

شریعتی گفت: برای اجرای فاز دوم طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان این طرح مورد آسیب شناسی قرار گرفت و با برطرف شدن نواقص این طرح موفق شدیم اجرای آن را گسترده تر کنیم و تعداد بیشتری از کودکان بازمانده از تحصیل را مورد شناسایی قرار دهیم.

استاندار خوزستان گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش خوزستان، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد، خانه های بهداشت، اداره ثبت احوال، دفاتر توسعه محلی ، موسسات خیریه و ... در استان خوزستان عملیاتی شد.

وی دانش و آگاهی را یک نعمت الهی دانست و گفت: انسان باید از این نعمت بهره بگیرد و آن را نشر دهد تا بسترهای لازم برای تحقق عدالت در جامعه فراهم شود.

شریعتی تلاش برای برقراری عدالت را یکی از مباحث مهم در توسعه عنوان کرد و گفت: برنامه ریزان توسعه ای همواره در برنامه های خود عدالت را یکی از مفاهیم اصلی معرفی می کنند و گسترش عدالت را از فاکتورهای مهم در رشد و پیشرفت جامعه می دانند.

استاندار خوزستان افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی آموزش و بهره مندی از تعلیم و تربیت حق همه مردم است و باید به شیوه ای عمل کنیم که امکان تحصیل برای تمامی واجدین شرایط فراهم باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 25 درصد از جمعیت استان خوزستان در حال حاضر به تحصیل اشتغال دارند، گفت: آمار 1 میلیون و 100 هزار نفری دانش آموزان خوزستان نشان دهنده پوشش بالای تحصیلی در این استان است و استان خوزستان از نظر آمار جمعیت دانش آموزی در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

شریعتی تصریح کرد: فقر، محرومیت، نبود امکانات، عدم دسترسی به آموزش، مسائل فرهنگی و ... بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در خوزستان است که از حضور دانش آموزان بر سر کلاس های درس جلوگیری می کند که این مسائل زمینه ساز رشد آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه است و باید با آن مقابله کرد.

فقر، محرومیت، نبود امکانات، عدم دسترسی به آموزش، مسائل فرهنگی و ... بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در خوزستان است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دانش آموزان کم برخوردار باید در استان مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: اعطای بورسه تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم، کم برخوردار و روستایی از طرح دیگری است که در دست اقدام است و در این طرح هر دانش آموز 1 میلیون تومان بورسیه دریافت می کند.

شریعتی گفت: پرورش روحیه مطالبه گری در دانش آموزان نیز از دیگر برنامه هایی است که در مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در دست اقدام است و با اجرای این طرح جوانان و نوجوانان از حقوق خود و مسیرهای درست احقاق آن آگاه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار