برای نخستین بار تمام دستگاه‌های ملی و استانی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خواهند داشت

تهران (پانا) - در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در بخش افزایش درآمدهای پایدار بودجه، به اصلاحات مالیاتی، مولد‌سازی و واگذاری دارایی‌های دولت و اصلاح نظام یارانه‌ای و قیمت‌گذاری توجه شده است.

کد مطلب: ۸۷۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برای نخستین بار تمام دستگاه‌های ملی و استانی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خواهند داشت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در این لایحه همچنین در بخش کاهش هزینه‌ها، به صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای با اولویت‌بندی هزینه‌ها، حذف هزینه‌های غیرضروری و توجه ویژه‌ای به طرح های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اهتمام لازم شده است.
در لایحه مذکور همچنین در زمینه افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد توجه شده و برای اولین بار، تمام دستگاه‌های ملی و استانی، بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خواهند داشت.
به موجب همین گزارش، در بخش افزایش شفافیت بودجه‌ای، بر آشکار کردن معافیت‌های مالیاتی برای نخستین بار و نیز بر آشکار کردن یارانه‌های پنهان برای اولین بار توجه شده است.
در زمینه انضباط بودجه‌ای شرکت‌های دولتی نیز، بر لحاظ‌کردن بودجه این شرکت‌ها که در قانون بودجه سنواتی درج نمی‌شدند و همچنین بر احصای شرکت‌های زیان‌ده بر حسب عملکرد واقعی سال‌های گذشته توجه شده است.
بر پایه همین گزارش، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، بر ارایه بودجه تلفیقی سازمان‌های مناطق آزاد و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برای تمام شرکت‌های دولتی هم تصریح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار