مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک :

آزادی فکری ، یکی از ویژگی های جامعه پویا است

مشهد (پانا)- همایش مدیران مدارس اموزش و پرورش ناحیه یک مشهد ، در اردوگاه شهدای مدافع حرم برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۶۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آزادی فکری ، یکی از ویژگی های جامعه پویا است

در این همایش، سید رضا خاتم پور، مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولیت پذیری و تلاش بی وقفه مدیران آموزشگاه ها، بر مطالعه و مطلع بودن مدیران از بخشنامه ها تاکید نمود، وی در این باره اظهار کرد: من به مدیران پیشنهاد می کنم که دستورالعمل ها و بخشنامه های وزارتی و آیین نامه های مدارس و همچنین سند بنیادین را با دقت مطالعه نمایند ودر صورت خواندن آن ، مجددا قوانین را مرور کنند .

وی بابیان اینکه یکی از نیازهای امروز جامعه ما ، انجام ندادن برخی کارها است تصریح نمود: ما هرگز نباید این نکته را فراموش کنیم که قانون، مجموعه ای از باید ها و نباید ها است. ما باید علاوه بر انجام بایدها و واجبات از برخی مسائل و مکروهات و محرمات نیز دوری کنیم . اگر نباید ها را انجام ندهیم ، فضا برای انجام واجبات باز خواهد شد .

خاتم پور در ادامه، اولویت بندی امور را به عنوان یکی از ویژگی های بارز مدیران مطرح کرد و افزود: یکی از قانون هایی که مدیران باید آنرا انجام دهند، قانون ( بیست ، هشتاد ) است. یک مدیر موفق امور خود را اولویت بندی می کند و طبق روش مذکور 20 درصد از اولویت ها را جدا کرده و 80 درصد از وقت و انرژی خود را برای عمل کردن به آن اختصاص می دهد. در مرحله دوم 80 درصد از کار های کم اهمیت را انتخاب کرده و 20 درصد از زمان خود را صرف انجام آن می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خاطر نشان کرد: یکی از اصول مهم اداری، اصل سلسله مراتب است. اگر یک مسئول، دستوری بر خلاف قانون صادر کرد، مامور و همکار تحت نظر مدیر و سازمان فقط میتواند به مدیر اعلام نماید که دستور وی برخلاف اصول قانون می باشد . نظر دادن و ازادی فکری ، یکی از ویژگی های جامعه پویا است . نظر دادن راجع به دستور العمل هیچ ایرادی ندارد، اما مدیران نباید قانون ابلاغ شده ای را رد کرده و از عمل به آن خودداری کنند . اگر دستور العملی جای بحث داشت، بنده آمادگی کامل برای بازخوانی ، ترمیم ، تصحیح و یا تغییر آنرا دارم .

وی، اقتدار مدیران را یکی از ویژگی های مهم انان دانست و گفت: سلسله مراتب اداری ، می بایست در مدارس اجرا و رعایت شود. در یک مدرسه هر کسی باید کار و وظیفه مخصوص و در چارچوب خود را انجام دهد . مدیر ، باید رهبری کادر و زیر مجموعه و دانش اموزان را برعهده داشته باشد و حرف اخر را بزند. انجام دادن کارها به صورت مشارکتی، هیچ ایرادی ندارد اما نظم و سلسله مراتب در مدارس باید احیا شود . یک مدیر خوب باید اهل بخشش ، رحمت ، گذشت و .... باشد ، اما به هیچ عنوان اقتدار خود را از دست ندهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار