توازن و تناسب بین رشته‌های تحصیلی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

کرمانشاه (پانا) - محمد رضا بسامی در همایش بزرگ تجلیل و تقدیر ازحائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 97و ستادهای کنکور فعال در مدارس در شهرستان روانسرگفت: توازن و تناسب بین رشته‌های تحصیلی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

کد مطلب: ۸۷۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
توازن و تناسب بین رشته‌های تحصیلی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

محمد رضا بسامی از هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ای که مهمترین اولویت آموزش و پرورش است، سخن به میان آورد وگفت: همان اندازه که به رشته های پزشکی نیاز هست به رشته‌های علوم انسانی و فنی هم نیاز داریم و باید تناسب تمامی رشته‌ها ، مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آموزش ابزاری مهم برای فعال ماندن در عصر فن آوری است و خانواده اولین نهادی است که نقش اصلی را در آموزش بر عهده دارد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بر تقویت رشته انسانی و توجه به رشته ریاضی در شهرستان روانسر نیز تاکید کرد و از مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواست برای تحقق این اهدف گام بردارد.

در ادامه حسین ویسمرادی فرماندار شهرستان روانسر از اهمیت رقابت در ماراتن کنکور سراسری سخن به میان آورد وگفت افتخارآفرینی و موفقیت دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری مرهون تلاش و دلسوزی معلمان فرهیخته این شهرستان است.

فرماندار روانسر در این همایش با بیان اینکه مهمترین نیاز امروز جامعه ، وحدت و انسجام مسلمانان است افزود: لازمه استکبارستیزی، اقتدار، حفظ استقلال، آزادی ، رشد و توسعه وحدت و همدلی در میان اقشار جامعه بخصوص جامعه معلمان است.

ویسمرادی در پایان سخنان خود تصریح کرد، بر دستان معلمانی که برای رشد و بالندگی نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان این شهرستان تلاش می کنند بوسه می زنیم و امیدواریم همیشه شاهد افتخار آفرینی فرزندان این دیار باشیم.

عثمان ویسی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر، حضور فرماندار شهرستان، معاون آموزشی متوسطه، رئیس اداره متوسطه دوم نظری اداره کل، روسای ادارت، فرماندهان نظامی و انتظامی، حائزین رتبه های برتر کنکور سراسری سال 97، ستادهای کنکور فعال در مدارس شهرستان ،دبیران موفق شهرستان در ارتباط با کنکور سراسری، دانش آموزان برتر مسابقات علمی و آموزشی و همچنین حضور گرم اولیا دانش آموزان، روسای انجمن مدارس سطح شهر روانسر و فرهنگیان شهرستان رادر این همایش ستود .

ویسی از حضور 861 داوطلب در کنکور سال 97در شهرستان خبر داد وگفت بیش از 50نفر از این داوطلبان در رشته های پزشکی ،پرستاری، و...پذیرفته شده اند ،وی از قبولی 6داوطلب شهرستان با رتبه زیر هزار در کنکور سال 97سخن به میان آورد که نشان دهنده رشد 100درصدی نسبت به سال گذشته می باشد.

ویسی در پایان سخنان خود در این همایش به تشریح دستاوردهای شهرستان در ارتباط با تشکیل ستاد کنکور شهرستان و مشکلات وموانع پیشرو برای این ستاد اشاره نمود و اظهار امیدواری نمود که کنکور سال آینده برای داوطلبان شهرستان روانسر سالی توام با موفقیت وسربلندی برای آموزش وپرورش شهرستان باشد.

در ادامه همایش محمد مظفری چهره برتر کنکور شهرستان در سال 97که موفق به قبولی در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان گردیده در سخنانی موفقیت‌های خود را مرهون تلاش وزحمت‌های خود وخانواده‌اش دانست وگفت: بی شک دغدغه فکری وروحی خانواده‌اش در این امر اگر از من بیشتر نبوده بی شک کمتر نبوده است

وی توکل بر خدای متعال، تلاش خود و کمک‌های خانواده‌اش را از مهترین دلایل موفقیت خود در این ماراتن علمی سال بیان کرد.

در ادامه همایش دکتر آزاداله کرمی از اساتید دانشگاه و از چهره‌های برتر جامعه فرهنگی در اورامانات به دسته بندی مسائل تحصیلی مربوط به کنکور پرداخت. ایشان به وظایف خانواده در مقابل دانش‌آموزان اشاره نمود.

وی از مهمتریت اقدامات اولیا در همراهی دانش‌آموزان برای ورود به عرصه کنکورسراسری رافراهم نمودن فضای توام با آرامش و امنیت و شناخت صحیح توانایی‌های فرزندانشان وهمچنین نداشتن توقع بی جا از آنان و در نهایت احترام به تلاش وکوشش‌های فرزندانشان بیان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار