وزیر صنعت: هپکو و آذرآب به عرصه تولید بازگشتند

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش دولت در عرصه حمایت از تولید می‌گوید هپکو و آذرآب به عرصه تولید بازگشتند.

کد مطلب: ۸۷۶۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صنعت:  هپکو و آذرآب به عرصه تولید بازگشتند

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: اگر تحریم در بخش‌هایی محدودیت ایجادکرده است اما در جاهایی فرصت‌هایی نیز برای کشور فراهم‌کرده است. به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه‌پذیرتر کرده است.

رحمانی در دیدار با آیت‌الله محمد‌علی آل‌هاشم با تاکید بر لزوم حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و به تبع آن حفظ اشتغال که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: دولت در سال جاری و در بودجه سال 98 تامین کالاهای اساسی را با ارز 4200 و از منابع خودش تضمین کرده است و از این بابت نگرانی نداریم و این در حالی است که ذخایر کالاهای اساسی ما اکنون در بهترین وضع حتی بیشتر از سال‌های قبل است.

وی افزود:دولت در تخصیص منابع ارزی هم ملزومات تولید را دراولویت قرار داده است و بعد از کالاهای اساسی تامین مواد اولیه و تامین قطعات و ملزومات تولید در اولویت است و ما نیز باید از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.
رحمانی افزود: اگر موانع و ناهماهنگی هست باید رفع شود و بر همین مبنا استفاده از ظرفیت استان‌ها به خصوص استان‌های مرزی و تفویض اختیار به استانداران در صدد تسهیل امور و حل مشکلات هستیم.
وی تصریح کرد :‌حمایت از تولید داخلی و حل مشکلات تکلیف همه مسوولین است و کار جهادی می‌طلبد و حفظ وضع موجود تولید باید مد نظر باشد.
وزیر صمت در پایان با اشاره به توسعه تولید برخی کالاها در کشور ادامه داد: پروژه‌ای را در عملیاتی‌نمودن تولید داخلی، معادل 10 میلیارد دلار کالاهای وارداتی در دست اجرا داریم.

در این سفر یک روزه رضا رحمانی، بازدید از طرح‌های توسعه شرکت شیشه جام، افتتاح طرح تولید فولاد شرکت شهریار در شهرک صنعتی آخولا و نیز نشست صمیمی باصاحبان صنایع را در برنامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار