افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش استان‌ها در لایحه بودجه ۹۸

تهران (پانا) - در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اعتبار هزینه‌ای ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها از ۳۳ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده و از افزایش ۲۸ درصد برخوردار شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش استان‌ها در لایحه بودجه ۹۸

به گزارش مرکز ‌اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در لایحه بودجه ۹۸،‌ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تامین اعتبار شده است.
افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات ردیف‌های هزینه‌ای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار، افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه فرهنگیان، افزایش ۵ برابری کمک‌های فنی و اعتباری برای مدارس غیردولتی و تأمین اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی ورزشی در مدارس کشور از دیگر مواردی است که در بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای به آن توجه شده است.
همچنین‌اعتبارات تملک‌دارایی های سرمایه‌ای طرح تملک فضاهای آموزشی نیمه‌تمام که ۵۰ درصد توسط خیرین تأمین شده باشد از ۴۱۲ به ۹۰۰ میلیارد تومان (۱۲۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین تامین می‌شود) افزایش ۱۱۸ درصدی داشته است.
در لایحه بودجه ۹۸ همچنین شاهد توسعه فعالیت «کمک به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان‌های محروم» از ۴ استان در سال جاری (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و آذربایجان‌غربی) به ۸ استان (اضافه شدن استان‌های لرستان، خراسان شمالی، خوزستان و ایلام) هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار