حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان طرقبه شاندیز

برگزاری همایش بزرگ مدیران، معاونین و عوامل اجرایی مدارس طرقبه شاندیز

طرقبه شاندیز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عشق و علاقه به کار، افتخار به شغل و بالا بودن حس اعتماد را سه راه افزایش کیفیت بخشی در کار اداری دانست .

کد مطلب: ۸۷۶۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بزرگ مدیران، معاونین و عوامل اجرایی مدارس طرقبه شاندیز

همایش بزرگ مدیران، معاونین و عوامل اجرایی مدارس طرقبه شاندیز با حضور مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان و معاونین و مشاورین ارجمند ایشان،به همراه دهقان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان با محوریت اخلاق اداری در هتل ثامن طرقبه برگزار شد

خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این همایش بزرگ عنوان کرد: ارکان و مبانی اصلی اخلاق اداری مسئولیت پذیری است کیفیت بخشی به کار اداری نتیجه افزایش نیروهای با انگیزه است، عشق و علاقه به کار، افتخار به شغل و بالا بودن حس اعتماد سه راه افزایش کیفیت بخشی در کار اداری است.

وی در ادامه شفاف سازی انتظارات برای معلمین، در دسترس گذاشتن ابزار و امکانات درحد اختیارات، مناسب سازی شغل مشاغل بر حسب صلاحیت های شغلی و شایستگی های اخلاقی، انتقال بازخورد موارد لازم به کارکنان، احترام به شخصیت معلمین، ارزش قائل شدن برای پیشنهادات معلمین، اهمیت و احساس مسئولیت در حوزه کاریشان، داشتن سعه صدر، وجود صمیمیت بین همکاران، فراهم کردن فرصت های آموزشی را از اصول عاشقانه خدمت کردن در آموزش و پرورش دانست .

در ادامه همایش، رضا رفسنجانی؛ مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیز اظهارکرد: امروزه صحبت از اجتماعی شدن آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی در کشور است مبنای عمل در آموزش و پرورش، عمل به سند تحول بنیادین که به فرمایش مقام معظم رهبری" یک نسخه شفا بخش است" می باشد تمام هم و غم امروزه، در فضای تعلیم و تربیت تلاش برای تحقق این امر است که آموزش و پرورش از یک نهاد صرفا آموزشی در راستای اجتماعی شدن تبدیل به یک نهاد آموزشی، نهاد فرهنگی، و یک نهاد اجتماعی و از همه مهمتر یک نهاد مولد نیروی انسانی در جامعه شود. این همان (چرخش های سند تحول بنیادین) می باشد. مدرسه جعبه سیاه جامعه است و وضعیت کنونی مدارس امروزه آینه ی وضعیت آینده جامعه ما خواهد بود فردای جامعه حاصل سرمایه گذاری امروز در دانش اموزان است کسانی که مرتب تشویقشان کردیم و مدال به گردنشان آویختیم امروزه در حداقل های ارتباطات خود در سطوح جامعه به خصوص خانواده مانده اند برای برون رفت از این وضعیت راهی بجز این نیست که تمام مصوبات حاکمیت و مجلس پیوست آموزشی و پرورشی داشته باشد این به معنای اجتماعی شدن آموزش و پرورش است و مولد نیروی انسانی در نهاد آموزش پرورش اینجا معنا پیدا می کند سرمایه گذاری امروز در افراد ، سطح سواد افراد را در آینده رقم خواهد زد.

وی افزود: سواد در قرن حاضر یعنی تغییر و یعنی دانش آموزان بتوانند با بارگذاری های علمی و پرورشی امروز خود در ضمیر ذهن خود به بلندترین قله سعادت خود و مراتب عالیه در جامعه آینده خود برسند . فرق است بین این سیاست که آموزش و پرورش اداره شود یا تبدیل به یک نهاد اجتماعی و مرکز تولید و مولد نیروی انسانی شود که خود در نهایت سرمایه انسانی کشور است، زیرا عدالت آموزشی زیر بنای عدالت اجتماعی است و راه توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد افکار عمومی جامعه بالاترین قدرت برای یک سازمان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار