فرهنگ مسوولیت پذیری اجتماعی از مدرسه آغاز می شود

کاشان ( پانا) - شهردار نوش آباد گفت:برای رسیدن به شهر سالم نیاز به همکاری و حمایت تشکلهای محلی است که فرهنگ سازی برای مشارکت جمعی و مسوولیت پذیری اجتماعی از مدرسه با حضور دانش آموزان آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۷۶۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مسوولیت پذیری اجتماعی از مدرسه آغاز می شود

به گزارش پانا کاشان، محمود اشرفی در آیین گشایش نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان نوش آباد اظهار کرد: رعایت فرهنگ شهروندی و بهداشت شهری نخستین گام برای حفظ محیط زیست است و طرح تفکیک زباله از مبدا نیز بخشی از آن است.

وی افزود: دانش آموزان ما باید بدانند که تفکیک زباله در مبدا، باعث افزایش سطح توجه به حفظ محیط زیست وکاهش دفن مواد بازیافتی می شود و اجرای جشنواره محیط زیست زیبا و ساخت دست ساخته ها، همین پیام را منتقل می کند.

وی اظهار داشت: شما دانش آموزان امروز، صاحبان جامعه فردا هستید پس باید بدانید که چگونه با مسوولیت پذیری که در تعالیم دینی به آن سفارش شده است، در حفظ محیط زیست خود مشارکت کرده و دیگران را نیز به این امر دعوت کنید.

وی تصریح کرد: شما دانش آموزان باید به بزرگترها بگویید که وسایل اضافه ما، پیش از اینکه دور ریخته شوند قابل استفاده هستند، و این فرهنگ باید از دوران کودکی آموزش داده شود تا در پیشگیری از اسراف و آلوده کردن محیط زیست موثر واقع شود .
اشرفی افزود: برپایی این گونه جشنواره ها به کودکان آموزش می دهد که ظرفهای یک بار مصرف و یا مواد جمع آوری شده چگونه طی عملیات خاص پس از شستشو و ضدعفونی کردن به اقلام جدیدی تبدیل می شوند.

مدیر دبستان شهید هاشمی نژاد گفت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی ،شعار هر چیزی زباله نیست، با دست ساخته های دانش آموزان نوش آباد در این واحد آموزشی با حضور دوست داران محیط زیست برگزار شد.

زهرا اناری اظهار کرد: دانش آموزان پس از آموزش مدیریت پسماند و اهمیت کاهش زباله در حفظ محیط زیست با شعارهای زمین پاک حق همه ماست ، اسباب بازیهایمان را خودمان بسازیم، در این جشنواره شرکت کردند تا اهمیت مدیریت زباله و تفکیک آن را به بزرگترها یادآوری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار