استاندار خوزستان در حاشیه افتتاح اولین رصد خانه دانش آموزی کشور در اهواز:

ساخت 5 رصد خانه دانش آموزی در شهرستانها

تخصیص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت دومین رصد خانه دانش آموزی در اهواز

اهواز (پانا)- استاندار خوزستان اظهار کرد: با توجه به تراکم دانش آموزان در اهواز، یک رصد خانه کافی نیست و اعتباری 4 میلیارد ریالی به ساخت دومین رصد خانه دانش آموزی در اهواز اختصاص پیدا می کند. فرآیند احداث 5 رصد خانه دانش آموزی در سایر شهرستانهای استان در دستور کار قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت 5 رصد خانه دانش آموزی در شهرستانها

غلامرضا شریعتی شامگاه روزچهارشنبهدر حاشیه افتتاح اولین رصد خانه دانش آموزی کشور در پژوهشسرای غدیر اهواز گفت: سال گذشته از این پژوهشسرا بازدید کردم و با دانش آموزان محقق و اساتید عضو پژوهشسرای غدیر دیدارداشتم و در جریان فعالیت های انجام شده در این واحد پژوهشی قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه کمک به راه اندازی این رصد خانه از تعهداتی بود که توسط استانداری خوزستان انجام شد، تصریح کرد: در این راستا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند تا امکانات موجود برای راه اندازی این رصد خانه را فراهم کنند.

شریعتی گفت: راه اندازی این رصد خانه کاری فوق العاده برای دانش آموزان استان خوزستان است و علی رغم اینکه سبب ایجاد امید، نشاط و انگیزه در آنها می شود، فضای تحقیق و پژوهش را در میان دانش آموزان بارور می سازد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دانش آموزان خوزستانی باید از بهترین فضا و امکانات علمی برخوردار باشند، گفت: احداث این رصد خانه موجب می شود که آموزش و پرورش استانهای دیگر از این کار الگو برداری کنند و این حق دانش آموزان خوزستانی است که در چنین مراکز علمی و پژوهشی فعالیت داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: امیدارم در سایر سطوح علمی نیز به چنین مرتبه ای برسیم و لازمه این کار این است که همه دست به دست هم دهیم و با یک همت جمعی، در راستای توسعه، پیشرفت و شکوفایی تعلیم و تربیت در استان که ماحصل آن رشد و تعالی کودکان، نوجوانان و فرزندان این سرزمین است، گام برداریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دیدن فضای این رصد خانه نشاط آور است، گفت: در این روزهای پرمشقت و پر استرس ، مشاهده چنین مواردی سبب افزایش روحیه می شود و امروز این قول را می دهیم که در ماهشهر و آبادان نیز چنین رصد خانه هایی احداث شود تا دانش آموزان سایر مناطق خوزستان نیز از چنین امکانی بهره مند شوند.

شریعتی اضافه کرد: با برنامه ریزی های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به زودی 5 رصد خانه دانش آموزی دیگر در سطح استان خوزستان احداث و راه اندازی می شود تا دانش آموزان در کوتاه ترین زمان ممکن به این مکانهای پژوهشی دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: طرح ایجاد رصد خانه های دانش آموزی اگر در شورای آموزش و پرورش مطرح شود، تمهیداتی را فراهم می کنیم که مراحل احداث 5 رصد خانه دیگر در 5 شهر خوزستان انجام شود.

استاندار خوزستان با اظهار اینکه اعتبار ساخت دومین رصدخانه دانش آموزی در اهواز نیز به زودی تامین می شود، بیان کرد: با توجه به تراکم دانش آموزان در اهواز و اثر بخشی چنین مکان پژوهشی در روحیه دانش آموزان، یک رصد خانه کافی نیست و باید احداث دومین رصد خانه دانش آموزی در دستور کار قرار بگیرد.

شریعتی یادآور شد: استانداری خوزستان برای تامین اعتبار ساخت دومین رصد خانه دانش آموزی در اهواز به میزان 4 میلیارد ریال، اعلام آمادگی می کند.

گفتنی است، رصد خانه دانش آموزی پژوهشسرای غدیر اهواز با داشتن 4 تلسکوپ تخصصی توانایی رصد 6 هزار جرم آسمانی مختلف را دارد . در عین حال در بخش آسمان نما نیز دانش آموزان می توانند با مشاهده اشکال مختلف اجرام آسمانی مثل سیارات، ستارگان، کهکشان ها، سحابیها شورهای فلکی را مورد مشاهده و بررسی و مطالعه قرار دهند.

فاز اول این مجموعه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال در طول یکسال ساخته شد و در فاز دوم این مجموعه به یک رصد خانه خورشیدی تبدیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار