مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش درگز:

به سمت تربیت کارآفرین تغییر رویکرد دادیم

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تغییر در خود و تغییر در جامعه می تواند کل جامعه را به سمت تعالی و تکامل پیش ببرد، در واقع اگر قرار است جامعه تغییر کند نظام آموزشی باید تغییر کند.

کد مطلب: ۸۷۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
به سمت تربیت کارآفرین تغییر رویکرد دادیم

قاسمعلی خدابنده در این جلسه که عصر چهارشنبه برگزار شد گفت: جلسات شورای آموزش و پرورش یک ظرفیت مناسب برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت است تا بتوانند از ظرفیت سایر دستگاه ها برای رسیدن به اهدافی که سند تحول بنیادین مشخص کرده کمک بگیرند و بتوانند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک بین مردم و دولت است، طبیعتا هرچه محرومیت ها بیشتر باشد رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را سنگین تر می کند.

خدابنده با بیان این که وضعیت نیروی انسانی و معلمان در شهرستان های درگز و نوخندان از میانگین استانی بالاتر است اما به دلیل پراکندگی جمعیتی زیاد، کلاس های تلفیقی و مختلط کمبود نیروی انسانی در این دو شهرستان محسوس است ادامه داد: آموزش و پرورش در تمام کشورهای دنیا در ابتدا اهدافی همچون افزایش سطح سواد افراد را دنبال می کرد، سپس کارشناسان متوجه شدند این آموزش کافی نیست و آموزش برای زیستن به آموزش برای باهم زیستن تبدیل شد که یک مشخصه برای جامعه تکامل یافته است.

وی گفت: تغییر در خود و تغییر در جامعه می تواند کل جامعه را به سمت تعالی و تکامل پیش ببرد، در واقع اگر قرار است جامعه تغییر کند نظام آموزشی باید تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که امروزه رویکرد آموزشی در دنیا رویکرد کارآفرینی می باشد و اشتغال جزو مهمترین مسائل جامعه است خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش به سمت پرورش و تربیت کارآفرینان و توسعه مدارس فنی و حرفه ای پیش می رود.

حسن فرهادی فرماندار درگز هم در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان این که آموزش و پرورش محور توسعه در همه دنیا ست و اندیشمندان جهان بر این نکته توافق دارند که توسعه و رشد و تعالی از آموزش و پرورش شروع می شود افزود: نداشتن یک سهمیه ثابت بومی در جذب نیروی انسانی چه از طریق استخدام و چه از طریق دانشگاه فرهنگیان از مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات فرسودگی مدارس شهرستان است که باید نوسازی و ترمیم شود.

حبیب قنبری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان درگز هم در این جلسه گفت: مهمترین راهبرد و دستاورد آموزش و پرورش آزمون زدایی و کاهش آزمون هاست که به کاهش اضطراب و استرس در جامعه دانش آموزی منجر شده است.

وی کمبود نیروی انسانی و فرسودگی مدارس را از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان درگز دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار