مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

ناهنجاری های اجتماعی امروز حاصل کم توجهی به حوزه ورزش است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ، ورزش در مدارس را نوعی تمرین در زندگی آینده انسان ها دانست و گفت: بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در خانواده های امروزی حاصل کم توجهی به این موضوع در گذشته بوده است.

کد مطلب: ۸۷۶۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ناهنجاری های اجتماعی امروز حاصل کم توجهی به حوزه ورزش است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ا، خیرالله رحمانی در مراسم افتتاح مسابقات ورزشی دانش آموزان استان قزوین در سالن 22 بهمن قزوین که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، تاکید کرد: پیام ورزش و رقابت های ورزشی آن است که دانش آموزان در این میادین، زندگی فردی و جمعی را تمرین کنند تا با شکست و پیروزی ها و نیز فراز و نشیب های زندگی آشناتر شوند.

وی اظهار کرد: امروز در بسیاری از خانواده ها شاهدیم اعضای آن با کوچکترین مشکل احساس ناتوانی می کنند و این به خاطر آن است که در دوران تحصیل شهرومدان تاب آوری را تربیت نکرده ایم .

رحمانی ادامه داد: اگر پیام این مسابقات و کلاس های ورزش در مدارس دریافت و دانش آموزان در فلسفه این کلاس ها تعقل کنند بدون شک در عرصه زندگی اجتماعی و فردی هم موفق خواهند بود و ما این چنین با موجی از آسیب ها مانند اعتیاد و طلاق رو به رو نخواهیم بود.

وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش در مدارس اشاره و یادآور شد: برای کسب پیشرفت در دنیایی که با شتاب به سمت توسعه می رود، راهی جز تقویت علم و فناوری نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه تحصیل علم بدون تهذیب و خودسازی نفس ما را به موفقیت نمی رساند و تحصیل و تهذیب هم بدون داشتن جسم سالم انسان را دچار مشکل و محدودیت خواهد کرد، افزود: لازم است در راستای تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این سه عنصر تلاش های بیشتری از سوی معلمان و دانش آموزان صورت گیرد.

رحمانی خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان ما در خلق حماسه بزرگ انقلاب ، حفظ و حراست از دستاوردها نقش بسزایی در حفظ دستاوردهای انقلاب دارند.

وی امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایثار شهیدان دانست و تصریح کرد: باید راز و رمزهای زندگی شهدا را برای فرزندانمان واکاوی کنیم تا چراغ راه نسل‌های آینده ما باشد.

این مسئول اظهار داشت: شهدا چراغ هدایت جامعه بشری هستند و با مطالعه وصایای شهدا و الگو گرفتن از سیره زندگانی آنان ، در تداوم و استمرار اهداف این عزیزان کوشا و پیشگام باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار