آهنی‌ها:  افزایش نقدی حقوق کارگران منتفی است

تهران (پانا) - نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار می‌گوید مباحثی مانند پایداری بنگاه‌های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود،خلق فرصت‌های شغلی جدید،راهکارهای خروج و برون‌رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی از مباحث مطرح در جلسه روز گذشته مزدی بود.

کد مطلب: ۸۷۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آهنی‌ها:  افزایش نقدی حقوق کارگران منتفی است

به گزارش تسنیم، اصغرآهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره جلسه روز گذشته مزدی گفت: روز گذشته این جلسه با حضور نمایندگان دولت و کارفرمایان برگزار شد اما مباحثی پیرامون پایداری بنگاه‌های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود و در ادامه خلق فرصت‌های شغلی جدید و در حرکتی سه‌جانبه و با مشارکت حداکثری شرکای اجتماعی، راهکارهای خروج و برون‌رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی، بررسی و مختصات حمایت از این‌گونه واحدها و به‌تبع آن صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود به‌طور دقیق و موشکافانه تعیین شد.

وی ادامه داد: این راهکارها به منظور تطبیق حداقل دستمزد و معیشت صورت گرفت و در این جلسه نمایندگانی از بخش‌های مختلف حضور داشتند. حفظ اشتغال موجود از موضوع‌های مهم بود. با توجه به اینکه بنگاه‌های کشور دچار مشکل است.

آهنی‌ها بیان کرد: باتوجه به توانمندنبودن واحدهای کوچک تولیدی برای افزایش دستمزد و حقوق و فشار بیشتر به دلیل مشکلات عدیده که متأسفانه بخشی از آنها دچار تعطیلی زودرس شده‌اند،‌منتظر هستیم تا دولت پیشنهاد خود را برای حل این موضوع اعلام کند.

وی گفت: کارفرماها هیچ دخالتی در این موضوع نداشته‌اند و با راهکارهایی که قرار شده است ارایه دهند و همچنین جلسه‌ای که با مسئولان وزارت کار داشتیم؛‌ تقویت قدرت خرید کارگران را مطرح کردیم که امیدواریم به زودی کالاهای اساسی را به کارگران بدهند و بخشی از مشکلات این عزیزان را حل کنند. امکان افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم قدرت خرید این قشر در قالب حمایت‌های غیرنقدی دولت تقویت شود، اما نماینده کارگری در شورای عالی کار بر این باور است که کارگران به حمایت نقدی و آبرومندانه بیشتری نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار