دادستان کرج خبرداد ؛

اراضی کشاورزی محمدشهر و ماهدشت با ‌فاضلاب آبیاری می‌شود

البرز (پانا) -حاجی‌رضا شاکرمی ،دادستان کرج با بیان اینکه اراضی محمد شهر و ماهدشت با آب فاضلاب سنتی و انسانی آبیاری می‌شوند، گفت: در این منطقه زمین‌های کشاورزی به اتباع افغانی اجاره داده می‌شوند و با فاضلاب‌های خطرناک سنتی و انسانی که بوی نامطبوع دارند آبیاری می‌شوند.

کد مطلب: ۸۷۶۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اراضی کشاورزی محمدشهر و ماهدشت با ‌فاضلاب آبیاری می‌شود

به نقل از خبرگزاری تسنیم ،حاجی‌رضا شاکرمی در مراسم روز جهانی خاک که در سالن جلسات موسسه علوم دامی البرز برگزار شد، اظهار داشت: 96 درصد از تغذیه انسان از خاک است و انسان از خاک آفریده شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث تغییر کاربری‌ها و از بین بردن زمین‌های زراعی یکی از دغدغه‌های اصلی ما است، افزود: محصولات خاک بسیار متعدد هستند و بحث آلودگی زمین و ویلاسازی‌ها، مسائل حاشیه نشینی و چاه‌های غیر مجاز و دیگر مسائل سبب نگرانی‌های فراوانی در این حوزه شده است.

دادستان مرکز استان البرز با اشاره به اینکه قانون جدید مربوط به تغییر کاربری‌ها خود دارای یکسری مشکلات است، بیان کرد: اگر بتوانیم به فرزندان خود یاد بدهیم آب و هوا و محیط زیست متعلق به آنها است موفق هستیم در غیر این صورت نتوانستیم به آنها حقشان را بیاموزیم.

شاکرمی با بیان اینکه در بحث آلودگی محیط زیست توسط پسماند در حلقه دره که شیرابه‌های زباله‌ها وارد زمین می شود و آن را آلوده می‌کند، نحوه دفن زباله‌های این منطقه بسیار نگران کننده است، بیان کرد: در این منطقه نحوه دفن صحیح زباله وجود ندارد و بسیار نگران کننده است.

دادستان کرج با اشاره به اینکه اراضی محمد شهر و ماهدشت با آب فاضلاب سنتی و انسانی آبیاری می‌شوند، بیان کرد: در این منطقه زمین‌های کشاورزی به اتباع افغانی اجاره داده می‌شوند و با فاضلاب‌های خطرناک سنتی و انسانی که بوی نامطبوع دارند آبیاری می‌شوند و به طور مستقیم این محصولات وارد بازار شده و به مصرف مردم می‌رسند که بسبار خطرناک و رنج آور است و باید اداره محیط زیست و کشاورزی به نظارت بر این محصولات بپردازند.

وی با بیان اینکه اگر هر دستگاهی به وظایف خود عمل نکند ما آمادگی این را داریم تا پرونده قضایی برای آن تشکیل دهیم، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با همکاری دستگاه‌های متولی باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار